Rocket League -otteluiden mittakaava voi vielä paisua – ei kuitenkaan ilman uusia kenttiä

Rocket Leaguen nettiotteluissa saatetaan vielä joskus nähdä kerralla enemmänkin kuin kahdeksan pelaajaa surrailemassa pallon perässä. Tämä kuitenkin vaatinee uudenlaisten kenttien esittelyä peliin.

16.2.2016 01:19

Rocket Leaguen luonut yhdysvaltalaisstudio Psyonix on avoin ajatukselle nostaa vielä jonain päivänä suositun autopalloilupelinsä pelaajamääriä verkko-otteluissa. Xbox One -äänitorvi Larry ”Major Nelson” Hrybin podcastissa studiopomo Jeremy Dunham on kertonut toimenpiteen vaativan todennäköisesti kuitenkin vielä uusien aina vain suurempien pelikenttien esittelemistä peliin, miksi laajennusta ei kannata odottaa Rocket Leagueen vielä ainakaan aivan välittömästi.

– Teimme kokeiluja suuremmilla pelaajamäärillä, mutta se oli aivan järjetöntä. Ehkä vielä jonain päivänä tutkimme asiaa uudelleen, jos päädymme lisäämään peliin isompia stadioneita. Tällä hetkellä koemme kuitenkin, että 4v4-pelejä suuremmat ottelut syövät hauskuutta pelistä, Dunham selitti.

Psyonixilla on parhaillaan onneksi mitä oivallisemmat työkalut lähteä kokeilemaan uusia asioita Rocket Leaguen kanssa. Studio lanseerasi hiljattain pelinsä uudella päivityksellä siihen niin sanotun Rocket Labs -osuuden, jossa sen tarkoituksena on tarjota pelaajille mahdollisuutta kokeilla tavanomaista erikoisempia prototyyppikenttiä ja antaa niistä sitten palautetta. Uusien suurempien kenttien kokeiluun Rocket Labs voikin esimerkiksi toimia siis aikalailla täydellisesti.

Ilman pelaajamäärien lisäämistäkin kuluva viikko on jälleen kuitenkin varsin merkittävä Rocket Leaguen historiassa. Keskiviikkona peli on saavuttamassa viimein nimittäin Xbox Onen, mikä voi potentiaalisesti auttaa peliä kasvamaan entisestään ja pysymään näin ollen tietysti myös relevanttina vielä pitkään.

Lähde: GameSpot

Lisää luettavaa