Rockstar Games pahoittelee Grand Theft Auto: The Trilogy -kokoelman ongelmia – palauttaa klassikkopelien vanhempia versioita takaisin saataville / Uutiset / pelaaja.fi

Rockstar Games pahoittelee Grand Theft Auto: The Trilogy -kokoelman ongelmia – palauttaa klassikkopelien vanhempia versioita takaisin saataville

20.11.2021 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
4
Grand Theft Auto: The Trilogy, GTA, Rockstar, Rockstar Games, Gran Theft Auto, Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition,

Rockstar Games on kommentoinut ensimmäisen kerran isommin Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition -kokoelmapaketin kivistä julkaisua.

Pelitalon suunnalta ensinnäkin esitellään pahoittelut kaikille, jotka ovat törmänneet ongelmiin pelejä pelatessa. Yhtiössä myönnetään, ettei Grand Theft Auto III:n, Vice Cityn ja San Andreaksen uusi päivitetty julkaisu kohdannut Rockstar Gamesin laatustandardeja. Tilannetta on määrä lähestyä seuraavaksi päivityssuunnitelmalla, jonka on määrä vastata niin teknisiin ongelmiin kuin tuoda parannuksiakin pelikokemukseen.

Ensimmäistä päivitystä luvataan saataville lähipäivinä. Tällä välin Rockstarilla pyydetään, ettei paketin parissa työskennelleitä ihmisiä ahdisteltaisi sosiaalisessa mediassa ja että Definitive Editionista käytävä keskustelu pidettäisiin asiallisena.

Samaan syssyyn Rockstar Games peruu osin myös päätöksensä vetää pois saatavilta aiemmat versiot GTA III.sta, Vice Citystä ja San Andreaksesta. Lähiaikoina pelien vanhempien pc-versioiden olisi määrä palata saataville Rockstar Games Launcherin kautta omana kokoelmapakettinaan. Kaikki Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Editionin pc:llä kesäkuun 30. päivään mennessä ostavat saavat kyseiset versiot haltuunsa myös ilman lisäveloitusta.

– Jälleen kerran haluamme kiittää kaikkia kärsivällisyydestänne ja ymmäryksestänne sillä välin, kun työskentelemme päivitysten parissa varmistaaksemme, että nämä pelit kohtaavat kaikkien perustellusti korkeat standardit, Rockstar Gamesin kotisivuilla summataan.

Lähde: Rockstar Games

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

Alkaa tuntua siltä että vanhat klassikot vedettiin pois senkin takia että Rockstar tiesi pyöräyttäneensä pökäleen ja nyt kätevästi mielipahaa voidaan lievittää tuomalla vanhat takaisin.

Niin paljon näitä julkaisussa rikkinäisiä pelejä tulee että alan miettiä jospa markkinointiosastolla on laskettu viivästyvän pelin tekevän rikkinäistä peliä enemmän vahinkoa ja katsotaan että peliä korjaamalla korjataan myös siitä aiheutunut harmi kuluttajalle. Sekä sijoittajat että pelaajat eivät pidä myöhästelystä ja oletan että CDPR osake olisi mennyt laskuun myöhästymisenkin takia.

Käyttäjän Sundance Kid kuva
Sundance Kid

Kun olin nuorempi, totuin siihen, että pelit julkaistaan mahdollisimman valmiina. Niiden korjaaminen jälkikäteen olisi ollut hyvin hankalaa ellei jopa mahdotonta. Nykyaikana peli voi olla pelikunnossa vasta kuukausia tai jopa vuosia julkaisun jälkeen. Huokaus.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus Sundance Kid

Kun olin nuorempi, totuin siihen, että pelit julkaistaan mahdollisimman valmiina. Niiden korjaaminen jälkikäteen olisi ollut hyvin hankalaa ellei jopa mahdotonta. Nykyaikana peli voi olla pelikunnossa vasta kuukausia tai jopa vuosia julkaisun jälkeen. Huokaus.

Ja tämä on toinen merkittävä syy miksi en ole ostanut lähes yhtäkään peliä julkaisussa tai edes julkaisuvuonna sitten v.2011

Toki toinen merkittävä tekijä on se jo olemassa oleva järjetön backlog määrä, eli tarvetta ostaa uusia pelejä ei juuri ole, rauhassa voi ostaa ja pelailla kaiken vasta vuosia jälkeenpäin. Ja nykypäivänä tuntuu että monien pelien kohdalla vuosien jälkijunassa pelailu ei ole ollenkaan huono juttu

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus Balnazzard

Ja tämä on toinen merkittävä syy miksi en ole ostanut lähes yhtäkään peliä julkaisussa tai edes julkaisuvuonna sitten v.2011

Toki toinen merkittävä tekijä on se jo olemassa oleva järjetön backlog määrä, eli tarvetta ostaa uusia pelejä ei juuri ole, rauhassa voi ostaa ja pelailla kaiken vasta vuosia jälkeenpäin. Ja nykypäivänä tuntuu että monien pelien kohdalla vuosien jälkijunassa pelailu ei ole ollenkaan huono juttu.

Paitsi jos keskusservereihin hirtetyt pelit ehtivät kuolla ennen kuin niitä pääsee kokeilemaan ollenkaan. Olen aika skeptinen, voiko esim. Hitman 3:a pelata vaikkapa vuonna 2030. Kyseessä kuitenkin erinomainen, kokemisen arvoinen peli.