Roolipeluusta kuolettavaan toimintaan – Shadowrun-tiimin uusin on Necropolis / Uutiset / pelaaja.fi

Roolipeluusta kuolettavaan toimintaan – Shadowrun-tiimin uusin on Necropolis

10.11.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1

Shadowrun Returnsin ja sen Dragonfall-lisäosan viimeisimpänä luonut pelistudio Harebrained Schemes on julkistanut uuden pelinsä. Seattlelaiselta studiolta on odotettavissa seuraavaksi kokemus nimeltä Necropolis, jonka myötä kehittäjät lähtevät haistelemaan roguelike-pelien reviiriä.

Genrelle tyypilliseen tapaan kuolema tulee hengittämään jatkuvasti pelaajien niskaan Necropolisissa. Ytimeltään pelin on määrä olla reaaliaikaisiin taisteluihin luottava toimintapeli, jossa hahmojen animaatioiden tunteminen ja oikeiden ajoitusten oppiminen on tärkeä osa selviytymistä. Mikäli pelaaja yrittää vain satunnaisesti rämpyttää itsensä sankariksi, ei menestystä ole tiedossa.

Myös satunnaisuus on tärkeä osa peliä. Kehittäjät lupaavat, että Necropolisissa tutkittavat kentät muuttuvat joka pelikerralla ja jopa pelikertojen välissä. Pelaajat voivat paikoin esimerkiksi itse vaikuttaa siihen, miten tutkittavat alueet hahmottuvat kasaan.

Necropolis on kehitteillä Windowsille, OS X:lle, Linuxille ja "konsoleille" vuotta 2016 silmällä pitäen. Siitä ei vielä ole nähtävillä varsinaista pelikuvaa, mutta ohessa on kuitenkin jo muutamia taideotoksia tuotoksesta.

Kähde: Harebrained Schemes

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

Toivottavasti eivät heittäydy liian roguelikeksi, sillä vaikka täysin lopullinen kuolema toimii joissain peleissä, pidän enemmän Rogue Legacyn kaltaisista roguelite/PDL*-tyyppisistä peleistä, joissa kuolema toki vie hahmon mukanaan, mutta etenemistä silti tapahtuu.

*eli procedural death labyrinth, jos joku ei tiedä. Termi ei jostain syystä ole kauhean yleistynyt.