Ruotsin kehittäjäkonkari kääntyy julkaisijaksi – toisen maailmansodan rytinää luvassa

Ruotsalaiskehittäjä Starbreeze on toimimassa jatkossa myös julkaisijana. Ensitöikseen se on tuomassa pihalle yhteistyöhön nojaavaa toisen maailmansodan räiskintää.

10.5.2015 03:45

Ruotsissa pelejä jo lähemmäs 20 vuotta kehittänyt Starbreeze-studio on laajentamassa toimintaansa julkaisubisnekseen. Ensimmäisenä se on aikeissa tuoda markkinoille kroatialaisen Lion Game Lionin Raid: World War II -räiskintäpelin, jonka kehitystä se on rahoittanut kahdeksalla miljoonalla dollarilla.

Saapuessaan Raid: World War II:n on neljän pelaajan väliseen yhteistyöhön nojaava räiskintäpeli, joka nimensä mukaisesti saattaa ammuskelijansa läpi erilaisten toiseen maailmansotaan sijoittuvien tapahtumien. Peli on vielä varhaisessa kehitysvaiheessa, eikä sen alustoja ole näin lyöty vielä lukkoon.

– Jokaisen kehittäjän unelmana on tehdä oma peli sellaisen kumppanin kanssa, joka välittää tulevaisuudestasi. Starbreezen toimiessa siipimiehenämme saamme mahdollisuuden näyttää maailmalle, mitä voimme luoda omalla brändillämme, Lion Game Lionin johtaja Nikica Petrusic kuvailee.

Starbreezen mukaan se ja Lion Game Lion tulevat molemmat omistamaan 50 prosenttia pelin oikeuksista. Julkaisija kuvaileekin, että osana uutta aluevaltaustaan se pyrkii aina tarjoamaan kehittäjille mahdollisuuden pelien osaomistukseen.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Lion Game Lion tekee yhteistyötä Starbreezen kanssa, sillä aiemmin studio on auttanut työstämään sisältöä myös Payday 2:een. Mitä tulee Starbreezen muihin aiempiin tuotoksiin, on ruotsalaistudio luonut maailmalla mainetta esimerkiksi Chronicles of Riddick -peleillä, uudella Syndicatella sekä Brothers: A Tale of Two Sonsilla.

Lähde: Starbreeze (1), (2)

Lisää luettavaa