Erikoisempi ryöstelypeli on tekemässä tuloaan pc:lle ensi vuodeksi. Ruotsalainen indiekehittäjä Dennis Gustafsson esitteli tällä viikolla ensimmäistä kertaa isommin uutta luomustaan Teardownia, jossa suunnitellaan ja lopulta toteutetaan lyhyitä mutta nopeita rikoskeikkoja.

Rötöstelykeikkoja varten tarjolla on joukko erilaisia työkaluja aina tuliaseista lekaan, mutta lopulta tärkein näistä on pelimaailma itse. Melkolailla kaikki Teardownin maailmassa on nimittäin tuhottavissa.

Oheisessa videoesimerkissa Gustafsson käy läpi tehtävää, jossa pelaajan on napattava haltuunsa viisi avainkorttia. Ennen avainkortteihin koskemista pelaaja voi tutkia pelialuetta vapaasti, mutta ensimmäisen kortin napatessaan hälytys laukeaa ja pelaajalle annetaan 60 sekunttia kerätä loput kohteista ennen kuin vartijat saapuvat paikalle lopettamaan kekkerit. Ennen ryöstöä tärkeää on siis luoda tehokas reitti kaikkien avainkorttien luokse, jotta tehtävä onnistuisi sujuvasti.

Millään tavalla realistiseen ryöstelykokemukseen Teardown ei tähtää. Ryöstövalmistelujen tekemisen pitäisi olla siis hyvin vapaamuotoista. Suunnitelmien parantamiseksi peli tarjoaa tehtävien lopussa jopa kartan, jolla omaa etenimistään voi analysoida.

Suunnitelmana Gustafssonilla olisi varhaisjulkaista Teardown joskus ensi vuoden alun paikkeilla.

Lähde: Teardown (kotisivu)

Lisää luettavaa