Scalebound on historiaa – PlatinumGames ja ohjaaja kommentoivat tapahtunutta

PlatinumGames on julkaissut virallisen lausunnon Scaleboundin peruuntumista koskien. Myös ohjaaja Hideki Kamiya on samalla kommentoinut tapahtumaa.

11.1.2017 16:10

PlatinumGamesin toimitusjohtaja Kenichi Sato on julkaissut virallisen lausunnon koskien Xbox Onelle ja Windows 10:lle kehitteillä olleen Scaleboundin peruuntumista.

Lausunnossa Sato ei mene niinkään peruuntumisen syihin, vaan toteaa Platinumin työntekijöiden olleen lähinnä hyvin pettyneitä tapahtuneeseen. Erityisesti yhtiössä harmia on aiheuttanut tieto siitä, että monet sen fanit odottivat kovasti pääsevänsä peliin vielä itse käsiksi.

Scalebound-ohjaaja Hideki Kamiya on hänkin myös tarjonnut omat kommenttinsa tapahtuneesta Twitterin puolella. Hän pahoittelee ensinnäkin, että joutui tuomaan maailmaan näinkin huonoja uutisia heti vuoden alussa, mutta lupaa myös tehdä jatkossa aina vain kovemmin töitä, ettei hänen enää tarvitsisi pettää enää uudelleen fanejaan. Hän on ollut lisäksi kiitollinen kaikista mukavista viesteistä, joita pelaajat ovat hänelle antaneet peruuntumisesta kuultuaan.

Kamiya on samalla kiistänyt ottaneensa ainakaan itse minkäänlaista lomaa Scaleboundin kehityksestä sen henkisesti raskaan työtaakan takia.

Ennen peruuntumistaan Scalebound oli selvästi suurimpia pelejä, joiden parissa Platinumin tiedettiin työskennelleen viimeiset vuodet. Yhtiön seuraava kauppoihin saapuva peli on maaliskuussa julkaista NieR: Automata, jota Platinum on kehittänyt PlayStation 4:lle ja pc:lle yhteistyössä Square Enixin kanssa. Sen lisäksi yhtiön tiedetään kehittävän parhaillaan myös konsolipeli Grandblue Fantasy Project Re: Linkia kuten myös mobiilipeli Lost Orderia.

Lähde: PlatinumGames

Lisää luettavaa