Kauhupeli Dead Spacen uusioversio on osoittautunut liian kammottavaksi kehittäjilleenkin.
Pelin teknisenä ohjaajana toimiva David Robillard on kertonut Play-julkaisun haastattelussa Dead Spacen kauhujen olevan liikaa hänelle. Robillardin mukaan kehittäjät ovat tehneet esimerkiksi äänisuunnitteluun isoja uudistuksia, joiden ansiosta peli on aiempaa tunnelmallisempi – ja pelottavampi.
– Kun pelaan sitä öisin, en voi pelata kuulokkeiden kanssa. Se on vain liian v***n pelottava, Robillard kuvailee.
Robillardin mukaan kehittäjät ovat ottaneet Dead Spacen kauhistuttavan tunnelman luomisessa hyödyn irti myös uuden konsolisukupolven teknologiasta.
– Se on kiinni realismista ja tunnelmasta. Ei pelkästään visuaalisesti. Tapa, jolla käsittelemme ääntä, tehosteita ja järjestelmiä, jotka on rakennettu säikyttämään pelaajaa. Olisimme voineet toteuttaa ne myös PS4:llä, mutta emme samalla tasolla kuin olemme nyt tehneet.
Dead Spacen uusioversio julkaistaan tänä perjantaina pc:lle, PS5:lle ja Xbox Series X/S:lle.
Lähde: Play