Seikkailuja keskeyttänyt Star Wars Jedi: Fallen Order -ongelma sai korjauksen – pelin myyntinopeutta hehkutetaan / Uutiset / pelaaja.fi

Seikkailuja keskeyttänyt Star Wars Jedi: Fallen Order -ongelma sai korjauksen – pelin myyntinopeutta hehkutetaan

26.11.2019 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
14
star wars, Tähtien Sota, Jedi: Fallen Order, Star Wars Jedi: Fallen Order, bugi

Respawn Entertainment ja EA ovat julkaisseet Star Wars Jedi: Fallen Orderiin pc:llä tuoreen päivityksen, jonka pitäisi korjata pelistä löytynyt seikkailemisen keskeyttävä ongelma.

Aiemmin viime viikolla useammatkin pelaajat raportoivat, että he jäivät jumiin suoritettuaan tietynlaisen hypyn pelin Dathomir-alueella. Hyppy on tarkoitettu tehtäväksi vasta myöhemmässä osassa peliä saatavalla kyvyllä, mutta se oli mahdollista suorittaa myös varhaisemmin. Tällöin pelaajat löysivät itsensä tilanteesta, josta he eivät voi päästä pois, mikä pahimmillaan on voinut pakottaa koko pelin aloittamiseen alusta, jos seikkailun sattui tallentamaan väärällä puolella hyppyä.

Päivityksellä Respawn kertoo nyt muuttaneensa hyppyä niin, ettei sen tosiaan pitäisi olla mahdollista ennen tarvittavaa kykyä. Muita viilauksia on myös tehty liittyen esimerkiksi pelissä kohdattuun kadonneeseen siltaan ja päähenkilö Calin droidikaverin häviämiseen. Lista kaikista viilauksista on nähtävissä pelin Reddit-sivuilla.

Konsoleille päivityksen pitäisi saapua myös piakkoin.

Muuten näin alkuviikosta EA ja Respawn ovat kertoneet, että Star Wars Jedi: Fallen Orderin julkaisu on ollut mitä ilmeisemmin varsin onnistunut. Sen kerrotaan olleen nopeimmin kaupaksi käynyt digitaalinen Tähtien sota -pelijulkaisu koskaan ensimmäisen kahden viikon aikana. Myöskään yksikään EA:n aiempi Tähtien sota -peli ei ole myynyt pc:llä samassa yhtä paljon kappaleita kuin se.

Minkäänlaisia tarkkoja myyntilukuja Fallen Orderille ei ole kuitenkaan vahvistettu. Niko Partnersin analyytikko Daniel Ahmad on huomattanut Twitterin puolella kuitenkin vertailuna, kuinka Star Wars Battlefrontia toimitettiin kauppoihin sen ensimmäisen julkaisuneljänneksen aikana 13 miljoonaa kappaletta ja Battlefront II:ta yhdeksän miljoonaa kappaletta. EA:n sanamuotoiluista voitaisiin päätellä, että hyvistä latausmyynneistä huolimatta pelin menekki ei ole vastannut fyysisellä osastolla Battlefronteja.

Lähde: EA, Daniel Ahmad (Twitter)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän kribmeister kuva
kribmeister

Ostin suoraan julkasussa ja vedin muutamissa päivissä läpi. Ihan upea peli ja tarina kantaa loppuun asti, jopa paranee mitä pidemmälle menee. Cal on hyvä ja sympaattinen hahmo vaikka näyttääki vauvalta ja BD-1 sai mut halaan omaa koiraa tavallistaki enemmän.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Miksi kaikki myyntiluvut alkaa olla tätä nykyä jotain päättelytehtäviä? Peli on myynyt viimeisimmän kuunkierron aikana 2,5 kertaa Atlantin ryhävalaspopulaation verran kerrottuna piillä ja jaettuna pelin tuottajan kengännumerolla. Joku kyynisempi voisi vetää tästä johtopäätöksen, että julkaisijat yrittävät tahallaan sotkea saatavilla olevan informaation, koska oikeasti myyntiluvuissa ei ole pahemmin hurraamista. Itse en toki tällaiseen negatiivisuuteen koskaan sortuisi...

Noh, UK:sta saadaan vielä sentään oikeita numeromuotoisia tilastoja fyysisten pelien osalta ja siellä Fallen Order on myynyt hieman heikommin kuin esim. Battlefront II (31% vähemmän) ja ihan selvästi heikommin kuin Battlefront 1 (73% vähemmän). Harmin paikka, Respawnille ja yksinpeleille yleensä kyllä toivoisi kaikkea menestystä. Olen tosin itse osa ongelmaa, koska en ole tätä vielä ostanut. Ei nyt yksinkertaisesti Destinyltä ja Death Strandingiltä ehdi, joten jää odottamaan vuoroaan ehkä joskus Joulun jälkeen.

Käyttäjän Kille kuva
Kille

Mukava peli. Pelikello näytti 37 tuntia, kun sai läpi ja kolusi kaikki etsittävät. Ainoita ongelmia tuli vastaan Dathomirillä. Kerran tipuin maan läpi ja jokunen outo kohta, jossa jalat menivät maan läpi, tai joutui vähän varovaisemmin roukkumaan.

Muuten kuitenkin toimi loppuun asti ja pitkästä aikaa yksinpeli, jonka jakso nuohota kokonaan.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

EA oli oikeassa, ihmiset ehkä vaativat yksinpelejä, mutta eivät osta niitä, kun taas games as service ynnä muut myyvät paremmin. Nyt oli mahdollisuus "äänestää" yksinpelien puolesta, mutta niin ei tainnut käydä, joten tulevaisuudessa nähtäneen entistä enemmän games as serviceä lopulta jopa CDProjektin puolelta.

Onko moninpelien menestyksen salaisuus sitten se että pelit on astettava heti, sillä alennusta odotellessa pelaajamäärät ehtivät laskea?

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

No vaikea sanoa sitten kuinka paljon peli on todellisuudessa myynyt Battlefront peleihin nähden kun noita tarkkoja digitaalisia myyntilukuja ei kerrota...

Eiköhän se mahdollisen jatko-osan kohtalo (tehdäänkö sitä vai ei) kerro sitten aikanaan kaiken oleellisen kuinka hyvin Fallen Order menestyi

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus Balnazzard

No vaikea sanoa sitten kuinka paljon peli on todellisuudessa myynyt Battlefront peleihin nähden kun noita tarkkoja digitaalisia myyntilukuja ei kerrota...

Eiköhän se mahdollisen jatko-osan kohtalo (tehdäänkö sitä vai ei) kerro sitten aikanaan kaiken oleellisen kuinka hyvin Fallen Order menestyi

Tämä tietysti vielä lisää epävarmuutta, mutta tuo arvoitusleikiksi mennyt tilastointimenetelmä ei oikein vala uskoa pelin menestykseen silläkään saralla. Se oli odotettavissakin, että Fallen Orderin tullessa Steamiin se myy varmasti diginä huomattavasti paremmin, mutta en usko, että se kuitenkaan pelastaa kokonaisuutta.

Tässä kun on sekin puoli, että Fallen Orderista puuttuu kaikki ylimääräiset monetisaatiomenetelmät, joita esim. Battlefront 2 oli pullollaan surullisenkuuluisin seurauksin. Fallen Orderin pitäisi siis tehdä kaikki tuottonsa pelkällä pelimyynnillä. EA:n tavoite on päästä pelillä 6-8 miljoonaan. Battlefront 2 on about tuossa myyntiluokassa, mutta jos Fallen Order jää jo heti kättelyssä siitä jälkeen, niin vähän huolestuttavalta näyttää.

Käyttäjän DuskTillDawn kuva
DuskTillDawn
Lainaus Angel of Death

EA oli oikeassa, ihmiset ehkä vaativat yksinpelejä, mutta eivät osta niitä, kun taas games as service ynnä muut myyvät paremmin. Nyt oli mahdollisuus "äänestää" yksinpelien puolesta, mutta niin ei tainnut käydä, joten tulevaisuudessa nähtäneen entistä enemmän games as serviceä lopulta jopa CDProjektin puolelta.

Onko moninpelien menestyksen salaisuus sitten se että pelit on astettava heti, sillä alennusta odotellessa pelaajamäärät ehtivät laskea?

Mistäs ihmeestä puhut? Pelin myyntinopeutta hehkutetaan, eikö se ole tarpeeksi?

Ei monet Games as Service pelit menesty. Anthem floppasi hyvin pahasti.

Käyttäjän DuskTillDawn kuva
DuskTillDawn
Lainaus Haerski

Noh, UK:sta saadaan vielä sentään oikeita numeromuotoisia tilastoja fyysisten pelien osalta ja siellä Fallen Order on myynyt hieman heikommin kuin esim. Battlefront II (31% vähemmän) ja ihan selvästi heikommin kuin Battlefront 1 (73% vähemmän). Harmin paikka, Respawnille ja yksinpeleille yleensä kyllä toivoisi kaikkea menestystä. Olen tosin itse osa ongelmaa, koska en ole tätä vielä ostanut. Ei nyt yksinkertaisesti Destinyltä ja Death Strandingiltä ehdi, joten jää odottamaan vuoroaan ehkä joskus Joulun jälkeen.

UK:ssä viikon parhaiten myynyt peli myy ehkä noin 20k. Se on aika vähän, joten ei se kovin suuri mittari ole.

On myös hyvin typerää verrata supersuosittuun sarjaan perustuvien moninpelien ja yksinpelin myyntejä. Tottakai suuri Battlefieldin kaltainen legendaarisen Battlefront rebootin pelit myy enemmän kuin kokonaan uusi yksinpeli.

Typeriä kommentteja täällä.

Käyttäjän DuskTillDawn kuva
DuskTillDawn

Hyvä että peli on myynyt hyvin. Jatko-osaa odotellessa.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death
Lainaus DuskTillDawn

[quote="Angel of Death"]EA oli oikeassa, ihmiset ehkä vaativat yksinpelejä, mutta eivät osta niitä, kun taas games as service ynnä muut myyvät paremmin. Nyt oli mahdollisuus "äänestää" yksinpelien puolesta, mutta niin ei tainnut käydä, joten tulevaisuudessa nähtäneen entistä enemmän games as serviceä lopulta jopa CDProjektin puolelta.

Onko moninpelien menestyksen salaisuus sitten se että pelit on astettava heti, sillä alennusta odotellessa pelaajamäärät ehtivät laskea?[/quote]

Mistäs ihmeestä puhut? Pelin myyntinopeutta hehkutetaan, eikö se ole tarpeeksi?

Ei monet Games as Service pelit menesty. Anthem floppasi hyvin pahasti.

Kyseessä on Star Wars-peli joka tuntuu ottavan pataansa tuotoissa jopa ehkä kaikkien aikojen vihatuimmalta Star Wars-peliltä, niin eikö ole todennäköisempää uusi Battlefront kuin uusi Fallen Order? Myönnetään että Star Wars-brändi oli Battlefront 2 aikaan paljon paremmassa kuosissa kun kansaa jakanut Last Jedi eikä totaalisesti flopannut Solo olleet vielä ilmestyneet.

Kai games as service jotain rahaa tuottaa kun edes Anthemin ja Falloutin totaalinen mahalasku ei näytä näiden tuloa pysäyttävän?