Valtaisan suosion jo alfavaiheessaan Steamin kautta saavuttanut Rust ei ole enää zombiselviytymispeli. Tällä viikolla julkaisunsa saaneen uuden päivityksen myötä elävät kuolleet ovat kadonneet pelin maailmasta tyystin ja tulleet korvatuksi karhuilla ja susilla, jotka nekin ovat lähinnä vielä vain väliaikaisia riesoja Rustissa.

– Jep, me teimme sen. Totesimme, ettemme voi odotella enää pidempään. Mitä pidempään pitäisimme zombit mukana, sitä enemmän valituksia saisimme niiden poistamisesta, kehittäjä Facepunch Studios perusteli tekoaan kotisivuillaan.

Jo ennen päivitystä kehittäjät ovat ilmaisseet useampaan otteeseen, että heidän tarkoituksena ei ole ollut pitää eläviä kuolleita osana peliä lopullisesti, sillä Facepunchilla itselläänkin ollaan jo tympäännytty taistelemaan raatoja vastaan. Tarkoituksena Rustissa on, että juurikin muut pelaajat olivat se aspekti, josta selviytyjien pitäisi kantaa suurinta huolta.

Kokonaisuudessaan uuden päivityksen tiedot voi lukaista Rustin kotisivuilta. Zombikadon ohella esimerkiksi pelin villieläimien toimintaa on lähdetty samalla parantamaan, kuten myös resurssien keruuta.

Steamin Early Access -osastolle joulukuussa saapunutta Rustia on tähän mennessä ehditty myymään yli 750 000 kappaletta. Se on näin ollen ollut jo jättämässä varjoonsa teknologialelu Garry’s Modin, jonka luonut Garry Newman on ollut tekemässä myös Rustia.

Lisää luettavaa