Silent Hill -luoja jatkaa vihjailuja uudesta pelistään – paluu kauhuelementtien pariin on käsillä / Uutiset / pelaaja.fi

Silent Hill -luoja jatkaa vihjailuja uudesta pelistään – paluu kauhuelementtien pariin on käsillä

15.02.2021 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
2
Keiichiro Toyama, Bokeh Game Studio, Silent Hill, Siren, gravity Rush, kauhu

Entisistä Sony-kehittäjistä koostuva japanilaispelitalo Bokeh Game Studio on antanut lisää vihiä ensimmäisestä pelistään.

Silent Hill-, Siren- ja Gravity Rush -luoja Keiichiro Toyamaa esittelevällä tuoreella videolla Toyama käytännössä vahvistaa epäilykset siitä, että tulossa on kauhuvetoinen hanke ja maalailee myös jo kevyttä kuvaa visiostaan. Mies kuvailee innoituksen lähteekseen tämän lukemissa sarjakuvissa viime aikoina ilmenneen "kuoleman peli" -trendin, jossa normaaleja ihmisiä on ajettu järjenvastaisiin tilanteisiin, jolloin myös usein brutaaleihin yhteyksiin on ujutettu mukaan viihdearvoa.

– Haluan pelaajan kokevan peliä pelatessaan riemua pysyessämme kuitenkin kauhuelementeissä. Näkemykseni kauhusta on arkielämän joutuminen ravistelluksi. Sen sijaan, että se näyttäisi pelottavia asioita, täytyisi sen kyseenalaistaa asemamme ja laittaa meidät haastamaan sen tosiasian, että elämme rauhassa, Toyoama kuvailee.

Videolla nähdään myös runsaasti erilaista konseptitaidetta, jossa monenlaiset hirviöt ovat varsinkin pääosassa. Video avaa kuitenkin myös Toyamaa itseään ihmisenä kertoen muun muassa, miten hän päätyi pelialalle enemmän sattuman kuin halun kautta.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän PSPiraatti kuva
PSPiraatti

Silent Hill -tyylinen kauhupeli hyvällä taistelysysteemillä kyllä kelpaisi.

Käyttäjän Paladin777 kuva
Paladin777

Riittäisi Silent Hill peli ilman hyvää taisteluakin. Eipä Silent Hill taistelu ollut koskaan mitään hyvää tai järkevää. Peli kannusti enemmänkin välttämään sitä. Kauhu luotiin muilla keinoin kuin taistelulla. Kun taisteluun satsataan liikaa jostain muusta menetetään jotain. Esim. Resi 7 alku, jossa piti hiiviskellä ja vältellä Backerin pappaa, oli varmaan niitä muistettavimpia hetkiä pelissä. Kun loppua kohti mentiin aseiden kanssa myös jännitys loppui.

Sitten on yksi toinen suosikki kauhupeli SOMA. Pelissä ei taisteltu ollenkaan ja peli oli joka tapauksessa ahdistava. Sanoisin, että vaikka Soma olisi ollut kävelysimulaattori ilman hirviöitä, se olisi ollut ahdistava kokemus. Sitten on vielä Alien Isolation, jälleen kerran taistelu oli sivussa ja hiiviskely pääasia. Sanoisin, että se oli pelottavin peli, mitä olen pelannut.

Nostoja