Skynet saapuu korjaamaan Auroan virheet – Ghost Recon: Breakpointin Terminator-tapahtuma päivättiin / Uutiset / pelaaja.fi

Skynet saapuu korjaamaan Auroan virheet – Ghost Recon: Breakpointin Terminator-tapahtuma päivättiin

28.01.2020 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
4
Ghost Recon Breakpoint, Ghost Recon, Terminator, Ubisoft

Elokuvista tuttu ikoninen Terminaattori on raivaamassa tiensä Ghost Recon: Breakpointin maailmaan loppuviikosta käynnistyvässä tapahtumassa.

Ubisoft julkisti jo aiemmin vihjailemansa The Terminator Event -tapahtuman julkaisupäiväksi keskiviikon 29. tammikuuta lyhyellä teaserillä, jossa Auroan saaren viidakkoon ilmestyy klassinen sähköpallo.

Aiempien tietojen mukaan tapahtuma sisältää uusia Terminaattorin ympärille rakennettuja tehtäviä, joita suorittamalla itselleen voi lunastaa uusia aseita, varusteita ja ajoneuvoja. Tapahtuma seuraa todennäköisesti Ghost Recon Wildlandsiin aiemmin julkaistua Predator-tapahtumaa, jossa niin ikään klassinen leffapahis ryhtyi metsästämään pelaajia.

Ghost Recon: Breakpoint on saatavilla pc:lle, PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja Stadialle.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Alan aistia taas AAA-pelibisnekseen muodostuvan uuden syöpäisen kaavan: Timed exclusive eventit.

Aikansa ne voi toimia, kun eventit tuo peliin jotain tuoretta ja jännää sisältöä ja pelaajan on vielä pääsääntöisesti innostuneita pelistä, mutta melkein väistämättä ne alkaa toistaa itseään. Esim. Destinyn tapauksessa olen itse mukana vasta toista kautta ja vihaan näitä jo yli kaiken. Eventit käytännössä noudattaa samaa kaavaa, eli grindaat jotain uutta event-valuuttaa, jolla yritätä epätoivosiesti hankkia kaiken exclusiivisen roinan eventin loppuun mennessä. Kivaako?

Viime viikolla kirjauduin peliin noin viikon tauon jälkeen ja peli ilmoitti, että weekly resetin myötä oli alkanut uusi pelaajien yhteistyötä ja ongelmanratkontaa vaativa eventti, mutta btw porukka ratkaisi puzzlen jo ja eventti vedetään pois linjoilta heti seuraavan resetin yhteydessä. Lopputulos sitten se, että grindasin suuren osan viikonloppua mekaanisesti suorittamalla puzzleja läpi, että saan loret ja exotic-tehtävän plakkariin.

Tiedän, että Bungien tavoite on saada ihmiset kirjautumaan ja pelaamaan päivittäin, mutta tuntuu todella ajattelemattomalta, jos pelistä ei uskalla pitää viikon taukoa ilman, että heti potentiaalisesti menettää jotain sisältöä. Jos jo näin varhaisessa vaiheessa peli alkaa tuntua työltä ja velvollisuudelta, eikä rehelliseltä hauskanpidolta, niin Destiny äkkiä menettää sen positiivisen pössiksen, jonka se New Lightin myötä nettosi.

Jotenkin tämä nyt kääntyi Destiny-avautumiseksi, mutta menköön nyt kun ainakin etäisesti liittyi aiheeseen.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Itse kyllästyin näihin ajastetuihin eventteitihin jo WoW-aikoinani. Olihan se ensimmäinen joulu-eventti jne. siistiä, mutta ei kauan. Samat fiilikset tuli paineesta grindata esim. Overwatchin olympiaskinejä. Joko sillon tai ei koskaan. Silloin kun siitä tulee työtä, niin se ei enää ole hauskaa. Joskus ei vain huvita kun eventi on käynnissä ja sitten jälkeenpäin voi todeta, että eipä sitten saa tuota eikä tuota enää koskaan tai sitten toisinpäin mukamas vain silloin saatavilla olevat jutut joita väkisin grindailet, että saat tuleekin myöhemmin saataville uudestaan vaikka ei pitänyt.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

Ja tämän takia toivonkin että näistä "Games as service" peleistä päästäisiin eroon...

Toki joku ymmärrän että joku Fortnite on asia erikseen, mutta esim juuri Destinyn kohdalla peliä kun voi halutessaan myös yksin pelata ja tarina sisältöä löytyy, eikä kyseessä ole ns.puhdasverinen moninpeli, niin näihin kyseisiin peleihin ei toivoisi mitään aikarajoitettuja tapahtumia.

Mutta tässä on nyt 3 "Games as service" peliä flopannut melko pahasti (Fallout 76, Anthem ja viimeisimpänä Breakpoint) niin toivottavasti se saisi julkaisijat miettimään hieman tarkemmin että olisiko sitten järkevämpi jättää tällaiset mammuttimaiset, jatkuvasti uutta sisältöä vaativat pelit jatkossa pois laskuista, etenkin kun tuntuu että sitä laadukasta sisältöä ei saadaa tarpeeksi mukaan edes julkaisuun.

Tietenkin jos halutaan tehdä vain moninpeliin keskittyvä peli/MMO niin sen on asia erikseen, mutta tuollaisten co-op pelattavien "köyhän miehen MMO" pelien tekeminen voitasiin suosiolla lopettaa...

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

@snaketus

Juuri tuo näissä eniten raivostuttaa, että eventit on usein pelkkää aivotonta grindiä ja haaste on lähinnä siinä peliajan löytämisessä, eikä niinkään eventin sisällössä. Lisäksi päällä on jatkuva epätietoisuus siitä, mitä pitää suorittaa ja mihin päivään mennessä ja mikä tästä oikeasti on merkityksellistä ja millä ei ole niin väliä.

Se on varmaan kivaa niille, jotka peliä tosiaan jaksaa pelata joka päivä ja ovat jatkuvasti hermolla siitä mitä tapahtuu, mutta minulle tuntuu koko ajan käyvän niin, että havahdun eventiin syystä tai toisesta vähän myöhässä ja siitä muodostuu google-sulkeiset, joissa yritetään pikavauhtia selvittää mitä siitä kannattaa suorittaa ja kuinka sen voi tehdä tehokkaimmalla mahdollisella tavalla.

Tästä on kyllä jo tullut ihan mukavasti loskaa Bungien niskaan ympäri internetiä. Tällä hetkellä he tuntuvat tarjoilevan pääsääntöisesti pakkomielteisille Destinisteille. En jaksa uskoa, että nämä ovat niin merkittävä osa Destinyn tulovirrasta, että heitä kannattaisi paapoa näin meidän muiden kustannuksella. Olen minäkin kaudesta maksanut saman hinnan, mutta arvostaisin, että siinä Destinyn suorittamisen ohessa ehtisi vähän muutakin elämää harrastaa.

Nostoja