Todd Howard haluaa tehdä Bethesdan roolipeleistä entistä monimutkaisempia.

Skyrim-ohjaaja ja Bethesdan johtaja Howard kertoi IGN-julkaisulle toivovansa studion tulevilta peleiltä muutakin kuin kauniimpia grafiikoita. Hän totesi, että Skyrimin kehittämisessä olisi voitu tehdä monia asioita paremmin ja syvemmin, muun muassa pelin vuorovaikutteisuuden suhteen.

– Kun ajattelemme pelejä ja sitä, mitä haluamme tehdä jatkossa, mikä järjestelmä onkaan, kuinka syvän voimme tehdä siitä? Toinen asia on tapa, jolla tekoäly ja ei-pelattavat NPC-hahmot todella reagoivat sinuun. Mielestäni meillä on siihen pitkä matka, Howard pohtii Bethesdan tärkeimpiä tulevaisuuden kehityskohtia.

Howardin mukaan studio päätti työskennellä Starfieldin parissa Fallout 4:n jälkeen Elder Scrollsin sijasta, koska muuten sitä ei olisi välttämättä tehty koskaan. Lisäksi ohjaaja ylisti Skyrimin modaajayhteisöä, toivottaen tervetulleeksi myös Starfieldin ja tulevan Elder Scrolls -pelin modit.

Skyrimin 10-vuotisjuhlaa vietetään tällä viikolla The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Editionin julkaisun merkeissä.

Lähde: IGN

Lisää luettavaa