Sony hehkuttaa Watch Dogsin PS4-versiota / Uutiset / pelaaja.fi

Sony hehkuttaa Watch Dogsin PS4-versiota

13.05.2014 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
41

Päivitetty 13.5. kello 22.45: Ubisoft on vahvistanut, että Watch Dogs pyörii PlayStation 4:llä 900p- ja Xbox Onella 792p-resoluutiolla. Molempien ruudunpäivitys rullaa 30 ruudun sekuntivauhtia. PlayStationin virallisilla sivuilta nähty virheellinen tieto PS4-version kyvyistä onkin aiemmin päivällä kadonnut sivuilta.

Alkuperäinen uutinen 12.5.: Sony on intoutunut hehkuttamaan Ubisoftin tulevan Watch Dogs -hiekkalaatikkoseikkailun PS4-version teknistä antia.

PlayStationin virallisen sivuston mukaan Watch Dogsin PS4-versio tarjoaa yksinoikeussisällön ohella myös parhaan mahdollisen grafiikan konsoliversioista. Sivustolla vihjataan, että konsoleista vain PS4 kykenisi pyörittämään Watch Dogsia 60 kuvaa/sekunti -ruudunpäivitystahdilla ja 1080p-erottelutarkkuudella.

Ubisoft ei ole vahvistanut konsoliversioiden välisiä eroja, mutta aikaisempien huhujen mukaan Watch Dogsin Xbox One -versio yltäisi 960p-resoluutioon. Samaiset lähteet tosin kertoivat pelin pyörivän konsoleilla vain 30 fps -nopeudella, joten ne ovat ristiriidassa Sonyn julkaisemien tuoreiden yksityiskohtien kanssa.

Watch Dogsin konsoliversioiden tekniset yksityiskohdat paljastuvat viimeistään kahden viikon kuluessa, sillä peli julkaistaan pc:lle, Xbox 360:lle, Xbox Onelle, PS3:lle ja PS4:lle 27. toukokuuta.

Lähde: VG247

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

Aivan kuin muidenkin pelien kanssa,

Käyttäjän Norsukampa kuva
Norsukampa
Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Aivan kuin muidenkin pelien kanssa,

Konsolijulkaisija kertoo ristiriitaisia ja julkistamattomia "faktoja" kolmannen osapuolen valmistaman pelin teknisistä yksityiskohdista? En ole kyllä nähnyt tällaista muiden pelien kanssa.

Käyttäjän chelsea kuva
chelsea

Eikö aikaisemmin ollut uutisoitu että X1:n ja PS4:n versiot ovat kummatkin 30fps? On kyl huikeeta jos saavat tuon 60pfs puristettua irti. Melkein mieluummin lukittu 30fps kuin epätasainen 30-60fps...

Käyttäjän Sefriol kuva
Sefriol

Silloin kun PS4-versiolla alettiin peliä markkinoimaan, sai se murskatuomion graafisesta laadustaan. Taaskin on sanomatta selvää, että PC-versio on valovuosia edellä konsoleita. Ainakaan henkilökohtaisesti en tule ostamaan yhtäkään konsolia, ennen kuin niillä voi pelata pelejä 60fps.

Nytkin alkaa heräämänä kysymys, että tullaanko tätä koskaan saavuttamaan edes tällä sukupolvella.

Käyttäjän Marioysikax kuva
Marioysikax

Kyllähän tuo täysin mahdollista on. Sitten onkin että mistä muusta ovat säästäneet päästäkseen tuohon tavoitteeseen jota on hyvin helppo markkinoida.

Käyttäjän -raffision- kuva
-raffision-

60fps medium grafiikoilla...Ei kiitos, tämän takia master race PC never die...

Käyttäjän Core kuva
Core
Lainaus käyttäjältä -raffision-

60fps medium grafiikoilla...Ei kiitos, tämän takia master race PC never die...

Ja hullu on joka väittää että kuolisi, mutta itse kymmenen vuoden "master race herp derp"in jälkeen alkoi taas kiinnostus (uuden sukupolven) konsoleihin nousta ettei tartte aina tapella uusien pelien, ajurien ja performancen kanssa. Itsell kyllä käynyt melko hyvä mäihä noiden kanssa (vaikka peli-PC:ni CPU/GPU on AMD/AMD), mutta silti. Konsoleita varten kehittäjät tietää täsmälleen millä raudalle optimoidaan eikä tartte sekuntiakaan tapella tollasten kanssa. Samaan aikaan valtaosa peleistä ei osaa vieläkään hyödyntää kunnolla nyt jo tavallisia moniydinprosessoreita ainakin tietyn rajan jälkeen. Taitaa olla Intelin neliydinprosessori edelleen se kaikkein kovin, vaikka 6- ja 8-ydin prossut on ollut varmaan jo vuosia varsin "standardia".

PC:llä kyllä pelaan edelleen, lähinnä jotain MMO-henkisiä ja sellaisia pelejä joita konsoleille ei tule, mutta kyllä valtaosa mun pelaamisesta on siirtynyt vaan Xbox Onelle ja tämäkin peli tulee kyllä hommattua sille. Kyllä mun kone tätä pyörittäisi paremmilla asetuksilla ja korkeemmalla FPS:llä, olis varmaan halvempi itse pelikin, mutta eipähän tartte tapella U-playn kanssa :D Ja olen kyll´ä samaa mieltä kun moni muu että tasanen 30 fps on kyl parempi monissa peleissä kun 40-60 välillä villisti huiteleva, tosin riippuu pelistäkin. Uskon kyllä että ajaessa täsä pelissä tuo 30 fps tulee kyrpimään, jalan tuskin juurikaan.

Ja tosiaan, ei tuo 1080p/60fps ole haaste eikä mikään jos vain niitä tuijotetaan, täytyy vaan luopua monesta muusta seikasta joka on usein tärkeämpääkin pelin näyttävyydelle. Mielenkiintoinen reso kyllä Xbox Onelle, tähän mennessä suurin tollanen "custom reso" (eli siis ei standardit 720p tai 1080p). Thief taisi olla tasan 900, samoin kun Ryse.

Käyttäjän Speedy kuva
Speedy

Eikös infamouksessa ollu 60fps kanssa mut oli mahdollisuus vaihtaa lukittuun 30 fps. En kyl ainakaan ite huomannu hirveitä notkahduksia siinä että olisin kokenu tarvetta vaihtaa lukittuun. Tuli itekkin ostettua suht kova pc pari kuukautta sit mut silti se tulee pelattua vaan ps4. Tai tseasiassa ps3 pelaan nyt ku ei ps4 ole oikein pelattavaa viel.

Käyttäjän Hugejorma kuva
Hugejorma
Lainaus käyttäjältä Marioysikax

Kyllähän tuo täysin mahdollista on. Sitten onkin että mistä muusta ovat säästäneet päästäkseen tuohon tavoitteeseen jota on hyvin helppo markkinoida.

Onhan tuossa varmaan jotain otettu pois, kun vertailun vuoksi pc:n Recommended Specs Intel Core i7-3770 (Ultra Specs Intel Core i7-3930K). Aika sairaat CPU vaatimukset ovat tietokoneella. Voisi kuvitella, että kompromisseja on tehty varsinkin piirtoertäisyyksissä muissa konetehoja vaativissa osa-alueissa. Kuitenkin PS4:n heikoin lenkki on tuo CPU. Jos joltain kaverilta saan kyseisen pelin PS4 version, niin voisin julkaisun jälkeen testailla ja vertailla ihan mielenkiinnosta.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Jos PS4 versio tosiaan pyörii 60 fps en todellakaan kadu, että päädyin siihen PC version sijaan.

Nostoja