Sony on joutunut tarkentamaan yksityiskohtia koskien PlayStation 4:n ja PlayStation 5:n äänikeskusteluihin liittyvää moderointiuudistusta.

Yhtiö kertoi PS4:n viimeisimmässä versiopäivityksessä ottavansa käyttöön uuden toiminnon, jolla pyritään vähentämään häiriökäyttäytymistä pelaajien äänikeskusteluissa. Versiopäivityksen yhteydessä kerrottu kuvaus uudesta toiminnallisuudesta jätti kuitenkin paljon avoimeksi, minkä vuoksi Sony on joutunut selittämään uudistuksen vaikutuksia.

PlayStationin käyttäjäkokemuksesta vastaava johtaja Catherine Jensen on julkaissut uudessa PlayStation Blog -päivityksessään anteeksipyynnön puutteellisesta viestinnästä sekä tarkemman kuvauksen uudistuksesta. Jensenin mukaan toiminto ei ikinä kuuntele pelaajien keskusteluita automaattisesti, vaan kyseessä on keino raportoida häiriökäyttäytymistä käyttäjäkokemustiimiin. Raportin yhteydessä käyttäjät voivat lähettää enintään 40 sekunnin mittaisen tallenteen äänikeskustelusta tiimin kuunneltavaksi. Jensenin mukaan moderaattorit voivat tallenteen kuultuaan ryhtyä toimenpiteisiin, mikäli tallenteelta ilmenee häiritsevää käyttäytymistä.

Jensen kertoo Sonyn haluavan kaikkien käyttäjien voivan kokea olonsa turvalliseksi verkossa pelatessaan, minkä vuoksi toimintoa ei voi kytkeä pois päältä. Blogipäivityksen perusteella raportointitoiminnallisuus on käytettävissä PS5:llä, mutta äänikeskustelujen tallentaminen koskee myös PS5-pelaajien kanssa pelaavia PS4-käyttäjiä.

Lähde: PlayStation Blog

Lisää luettavaa