Sony paljasti 11 uutta peliä PlayStation VR2:lle / Uutiset / pelaaja.fi

Sony paljasti 11 uutta peliä PlayStation VR2:lle

3.11.2022 // Kirjoittanut: Toimitus
7

Sony on paljastanut liudan uusia pelejä PlayStation VR2:lle.

Uuden sukupolven virtuaalitodellisuuslaitteisto sai eilen julkaisupäivänsä ja hinnoittelunsa, ja nyt tarjolla on katsaus myös uuteen sisältöön. Sony esittelikin kaikkiaan 11 uutta PS VR2 -peliä.

Peleistä ensimmäinen on Supermassive Games -studion kehittämä The Dark Pictures: Switchback VR, joka sovittaa The Dark Pictures Anthology -kauhusarjan raiteilla etenevän virtuaalitodellisuustoiminnan muotoon. Räiskintää on luvassa myös Smilegaten kehittämässä Crossfire: Sierra Squadissa, jossa pelaajat johtavat joukkojaan loputtoman tuntuisia vihollisjoukkoja vastaan.

Funktronic Labsin The Light Brigade taas on yksin pelattava roguelike -peli. The Light Brigadessa pelaajat yrittävät selvityä proseduraalisesti luodussa pelimaailmassa aseineen ja loitsuineen.

Cities: VR – Enhanced Edition on suomalaisen kaupunkisuunnitteluhittipeli Cities: Skylinesin virtuaalitodellisuuteen sovitettu versio. Cities: VR:n PS VR2 -version luvataan tarjoavan yksityiskohtaista grafiikkaa ja sulavaa rakentelua Sense-liikeohjaimilla.

Sony kertoi PS VR2:n saavan myös avaruusolentojen kouluun sijoittuvan Cosmonius High'n, naapurustokauhupeli Hello Neighbor: Search and Rescuen ja dinosauruksilla höystetyn selviytymisseikkailu Jurassic World Aftermath Collectionin.

Lisäksi virtuaalitodelllisuusvisiirin ostajat saavat mahdollisuuden nauttia rytmiräiskinnästä Pistol Whip VR:ssä, avoimen maailman toimintaseikkailusta Zenith: The Last Cityssä, yhteistyöräiskinnästä After the Fallissa sekä fysiikkapohjaisesta pulmanratkaisuseikkailusta Tentacularissa.

Nyt paljastettujen pelien kerrotaan saapuvan PS VR2:lle virtuaalitodellisuuslaitteiston julkaisun jälkeen. PS VR2 julkaistaan 22. helmikuuta.

Lähde: PS Blog

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän ELTP kuva
ELTP

Merkittävin uutinen oli se että ilmaisia käännöksiä ja ehostuksia on tosiaan tulossa vanhan raudan peleistä uudelle raudalle. Tai ainakin näin on No Man's Skyn, Pistol Whipin, Zenithin ja After the Fallin kohdalla. No Man's Sky ja Saint and Sinners Chapter 2 seurannee perässä monien muiden pelien ohella.

Toivon tosiaan että Sony pitää vielä esittelytilaisuuden isommista nimikkeistä ja luvatuista erityisistä PSVR2-tiloista normaaleihin peleihin. Esimerkiksi God of War Ragnarok voisi olla oikein näyttävää ja immersiivistä mätkintää edelleen kolmannesta persoonasta, mutta virtuaalitodellisuusnäkymässä. Sellainen tila tuskin vaatisi niin paljoa työtä, sillä käytännössä yhden suppean näkymän sijaan pitäisi renderöidä kaksi laajemman näkökentän näkymää.

Käyttäjän Pauli4x4 kuva
Pauli4x4
Lainaus ELTP

Esimerkiksi God of War Ragnarok voisi olla oikein näyttävää ja immersiivistä mätkintää edelleen kolmannesta persoonasta, mutta virtuaalitodellisuusnäkymässä.

Minäkin haluaisin nähdä enemmän kolmannen persoonan VR-pelejä. Esimerkiksi Red Dead Redemption 2 ja Snowrunner olisi itselleni nannaa.

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou
Lainaus Pauli4x4

[quote="ELTP"] Esimerkiksi God of War Ragnarok voisi olla oikein näyttävää ja immersiivistä mätkintää edelleen kolmannesta persoonasta, mutta virtuaalitodellisuusnäkymässä. [/quote]
Minäkin haluaisin nähdä enemmän kolmannen persoonan VR-pelejä. Esimerkiksi Red Dead Redemption 2 ja Snowrunner olisi itselleni nannaa.

Joo, miksei tuollaisia voisi olla enemmänkin. Eli pelataan samasta näkökulmasta kuin normaalistikin third person -peleissä, mutta pään liikkeet korvaavat oikean tatin kameran kääntelyn. Helpompi vielä implementoida VR:lle, kun ei tarvitsisi tuskin edes erillistä versiota peleistä. Ja voisi katsella maailmaa 360, kesken pelin, päätä kääntelemällä

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus Izmou

Joo, miksei tuollaisia voisi olla enemmänkin. Eli pelataan samasta näkökulmasta kuin normaalistikin third person -peleissä, mutta pään liikkeet korvaavat oikean tatin kameran kääntelyn. Helpompi vielä implementoida VR:lle, kun ei tarvitsisi tuskin edes erillistä versiota peleistä. Ja voisi katsella maailmaa 360, kesken pelin, päätä kääntelemällä.

Juuri näin. Systeemi toimi hienosti Asgard's Wrathissa ja Hellbladen VR-versiossa. Ainoa ongelma on, että tällainen liikkuminen aiheuttaa enemmän pahoinvointia kuin teleporttailu, eli pelaaja tarvitsee joko jonkin verran VR-kokemusta tai luonnostaan rautaisen mahan. Tämä on isoimmille pelifirmoille kynnyskysymys, koska ne pelkäävät yleensä hysteerisesti että pelaaja tulee merisairaaksi.

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou
Lainaus Refloni

Juuri näin. Systeemi toimi hienosti Asgard's Wrathissa ja Hellbladen VR-versiossa. Ainoa ongelma on, että tällainen liikkuminen aiheuttaa enemmän pahoinvointia kuin teleporttailu, eli pelaaja tarvitsee joko jonkin verran VR-kokemusta tai luonnostaan rautaisen mahan. Tämä on isoimmille pelifirmoille kynnyskysymys, koska ne pelkäävät yleensä hysteerisesti että pelaaja tulee merisairaaksi.

Niin en tiedä onko tuo sitten sen pahempi kuin first person -pelit VR:llä, joita on kuitenkin suht paljon, siis sellaisia joissa voi liikkua ihan vapaasti jopa? Tai niissä taitaa olla se teleporttaus silti optiona monessa.

Käyttäjän Kaze88 kuva
Kaze88
Lainaus Izmou

[quote="Refloni"]
Juuri näin. Systeemi toimi hienosti Asgard's Wrathissa ja Hellbladen VR-versiossa. Ainoa ongelma on, että tällainen liikkuminen aiheuttaa enemmän pahoinvointia kuin teleporttailu, eli pelaaja tarvitsee joko jonkin verran VR-kokemusta tai luonnostaan rautaisen mahan. Tämä on isoimmille pelifirmoille kynnyskysymys, koska ne pelkäävät yleensä hysteerisesti että pelaaja tulee merisairaaksi.[/quote]
Niin en tiedä onko tuo sitten sen pahempi kuin first person -pelit VR:llä, joita on kuitenkin suht paljon, siis sellaisia joissa voi liikkua ihan vapaasti jopa? Tai niissä taitaa olla se teleporttaus silti optiona monessa.

On se. Tulee helposti paha olo, jos pään liikkeet eivät synkkaa pelissä tarpeeksi nopeasti. Joku RDR2 renderöitynä 2x (eli aina per silmä) ja pitäis olla 90fps, melko paljo tarvii vääntöä. Teleporttaus, putkinäkö ja portaasti kääntyminen auttaa kyllä 1st person peleissä. Itsellä oikeastaan ei tuota pahaa oloa muu kuin Alyx ja sairento (jos tekee paljon voltteja).

PS. eikö asgards wrath ole 1st person eikä 3rd person.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus Kaze88

PS. eikö asgards wrath ole 1st person eikä 3rd person.

Äh, taitaa olla, sekoitin johonkin toiseen peliin. Pointtini kuitenkin on että tämmöisen pelin voi tehdä ja sitä voi pelata oksentamatta. Ainakin jos vähän harjoittelee.