Sony paljasti paljon puhutun "tappoalueen" / Uutiset / pelaaja.fi

Sony paljasti paljon puhutun "tappoalueen"

7.03.2007 // Kirjoittanut: Riot
35

Sony Computer Entertainment ei esittele paraikaa käynnissä olevassa Game Developer Conference -tapahtumassa odotettua Killzone-peliä PlayStation 3:lla.

Sen sijaan Sonyn maailmanlaajuisten pelistudioiden johtaja Phil Harrison näytti pelistä lyhyen videon tiistai-iltana järjestetyssä Sonyn mediatapahtumassa. Tilaisuus keskittyi täysin Sonyn tulevan Home-palvelun ja Media Moleculen LittleBigPlanet-pelin esittelemiseen, mutta Killzonesta näytettiin lyhyt pätkä, jonka tarkoitus oli lähinnä esitellä, mihin Sonyn uudet PlayStation Edge -kehitystyökalut pystyvät.

Kyseessä ei ollut virallinen pelitraileri.

Loistavien Home- ja LittleBigPlanet-esittelyjen jälkeen oli outo veto esitellä video keskeneräisestä Killzonesta. Lyhyt pätkä koostui täysin pelimatskusta ja sisälsi Helghast-sotilaita ja ihmisiä taistelemassa sarjalle ominaisessa todella kurjassa teollisuusympäristössä. Kiivasta ammuskelua nähtiin sisätiloissakin. Ympäristöt toivat mieleen PSP:n Killzonen maisemat.

Nopeita leikkauksia sisältänyt video esitteli lähinnä hahmoanimaatiojärjestelmää ja hahmojen yksityiskohtaisia kasvoja. Videon kuvanlaatu oli kehno tai sitten pelissä käytetään ensimmäisen pelin kaltaista filtteriä, joka saa grafiikan näyttämään usvaiselta. Oli miten oli, video ei tehnyt vaikutusta.

Nyt peli näytti vain hieman Resistance: Fall of Mania paremmalta, eikä videon perusteella voi sanoa mitään lopullisesta pelistä. Parempi olisi ollut, jos Sony olisi jättänyt tämän Killzonen videon näyttämättä.

Eli ennen kuin pääsemme pelaamaan Killzonea PS3:lla, ei pelistä vielä voi sanoa oikeastaan mitään. Mercenaries 2: World in Flames ja Portal olivatkin sitten ihan eri juttuja...

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän kaito 1412 kuva
kaito 1412

Luulen että Killzone2 menestyy huonommin kuin edeltäjänsä.

Käyttäjän dante_727 kuva
dante_727

Hei pojat muistutan ettei ole lopullinen versio aivan sama juttu halon kanssa jota haukuttiin monessa foorumissa rumaksi.. eli kyllä se voi parantua..mutt harmi ett se ei vakuuttanut

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Ehkä GDCssä on tarkoituskin esittää tekniikkaa eikä valmista peliä??

Käyttäjän XShava kuva
XShava

No nyt ihmettelen minäkin...

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Killzone 2:sen tekeminen on jo sinänsä huonoa huumoria :D

Olisivat yrittäneet edes jotain uutta josta olisi hyvää voinut tullakkin tosin PS3 ohjain estää todella hyvän räsikinnän tulon kokonaan :(

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Eivätkös ne luvanneet, ettei Killzonea GDC:ssä nähdä?

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Eivätkös ne luvanneet, ettei Killzonea GDC:ssä nähdä?
---
Sitä näytettiin vain harvoille..

Käyttäjän dante_727 kuva
dante_727

Word on Sony's Guerilla-developed Killzone for the PlayStation 3 has been scarce since it made its splashy debut in the I-can't-believe-that's-gameplay trailer from the Electronic Entertainment Expo a few years ago. Since then, the game has been mostly off the radar, save for a few mentions peppered throughout public comments from Sony reps. Though hard info on gameplay and a release date is still scarce, the game made an intriguing appearance, again in trailer form, at Sony's Game Developers Conference press event last night. Following a brief overview of the PlayStation Edge suite of developer tools Sony is set to release to devs in the hopes of helping with development of PS3 games, Phil Harrison casually mentioned he'd show a trailer of a game that had benefited from the tools. Before firing up the video from the cross media bar of a PlayStation 3, Harrison offered the disclaimer that the demo was meant to highlight technology and not the game itself.

The video offered a montage of sequences from the game that emphasized various technical aspects of it. A lone soldier running with a vast cityscape behind him segued to various combat sequences that showed situations that seemed tailor-made to highlight the tech Harrison had mentioned. An indoor combat sequence showed a soldier blowing to bits everything around him in a kitchen. Another sequence showed a soldier blasting the objects some enemies were using for cover. An outdoor combat sequence showed off standard on-foot combat as well as vehicle-based shooting, courtesy of a mean-looking tank.

Given the tech-focused nature of the trailer, there were some showy moments that revolved around blowing out individual windows in a warehouse area, as well as another sequence that showed shafts of light coming in through holes being blown in a structure. The use of light also figured prominently into a sequence, specifically the light on a soldier's rifle as it illuminated a dimly lit area. An extended sequence also focused on assorted soldiers getting plugged full of bullets in different venues, which yielded the expected twitching and flailing. The humanoid- and vehicle-focused action was livened up at the end of the video when wicked mechanical sentinel-like creatures unfurled their appendages and menaced the camera.

As with the previous Killzone trailer, the game looks like it has the potential to make quite a splash for the PlayStation 3 if it delivers on its promise. The action looks fast and detailed, and it seems to be covering all the right bases. The visuals are looking sharp, and the vast scale of the outdoor areas is impressive, while the indoor spaces we saw were good and claustrophobic. Granted, we didn't see anything quite as jaw dropping as the eerie human animation in the previous trailer, but as Harrison noted, this trailer was more of a technical showcase than a proper trailer. Look for more on Killzone at E3 later this year, where Sony and Amsterdam-based Guerilla will hopefully deliver the goods in playable form.

-GameSpot

Käyttäjän dante_727 kuva
dante_727

Eli kyseinen videopätkä,minkä thomas on nähnyt ei ollut oikeasta pelistä.. joten toivoa vielä on :)

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Eikös Killzone ollut tekijöidensä ensimmäinen peli.
Varsin hyvä sellaiseksi.

En usko että ryssivät kakkosta. Haluavat vain näyttää jotain materiaalia että pysyy hype yllä.