Sony: Pilvipelaaminen on väistämätöntä, PlayStationin tulevaisuutta tutkitaan

Sony tutkii kärkkäästi suoratoistettavaa pilvipelaamista. Digitalisointi on väistämätöntä ja arkipäiväistyy maailman ollessa valmis.

18.6.2012 09:36

Pilvipalvelut ja pilvipelaaminen ovat pyörineet otsikoissa jo pitemmän aikaa. Varsinkin seuraavan sukupolven kotikonsolien ominaisuutena väläytelty tekniikka on puhuttanut alkuvuoden aikana useasti.

Gaikain ja OnLiven tapaiset suoratoistopelaamisen perustuvat liiketoimintamallit ovat olleet kovassa nosteessa, ja digitalisointi on monien ammattilaisten mielestä väistämätön tulevaisuus. Samaa mieltä ollaan Sonyllä, jonka Worldwide Studiosin varatoimitusjohtaja Scott Rohde antoi haastattelun aiheesta GamesIndustry Internationalille.

– On väistämätöntä, että se tulee olemaan osa kaikkea mitä kukaan tulee tekemään, Rohde julisti pilvipalveluista- ja pelaamisesta puhuttaessa.

Menemättä sen tarkempiin yksityiskohtiin, oli miehen mielipide selvä:

– Se vain käy järkeen. Seuraavan viiden vuoden aikana tulette todistamaan materiaalin digitalisoitumisen, sillä kaikki haluavat päästä tietoon käsiksi mistä tahansa.

Rohde ei ollut valmis selventämään Sonyn strategiaa pilvipelaamisen tiimoilta.

– Tulemmeko esittelemään suoratoistoon kykenevän laitteen? Onko meillä yhteistyökumppani? En tule vastaamaan näihin kysymyksiin juuri nyt, mutta kuten olen kymmeniä kertoja todennut, tämä ala kehittyy jatkuvasti.

Worldwide studiosin Shuhei Yoshida avasi aisapariaan auliimmin yhtiön mielenkiintoa pilveen.

– Me tutkimme mitä OnLive tekee, millaisella infrastruktuurilla, sekä sitä, miten vastaava voisi olla osa PlayStationia, Yoshida kommentoi.

Verkon yli pelaamisen maailmanlaajuinen ongelma on kuitenkin ratkaistava ensin. Kaikilla kun ei ole tasavertaista mahdollisuutta hyödyntää nopeita laajakaistayhteyksiä.

– Kun nopeammat internetyhteydet arkipäiväistyvät globaalisti, tulee tilauspalveluun perustuva pilvipelaaminen todeksi, Yoshida tunnusti.

Lähde: GamesIndustry International

 

Lisää luettavaa