Sony-pomo haukkui kehittäjät / Uutiset / pelaaja.fi

Sony-pomo haukkui kehittäjät

13.07.2007 // Kirjoittanut: Johnny Marmelaad
64

SCEA:n johtaja Jack Tretton totesi E3-messuilla, että jos peli näyttää paremmalta Xbox 360:llä kuin PlayStation 3:lla, se on kehittäjän vika.

"Jos pelit eivät näytä hyvältä, kuluttajat eivät osta niitä. [...] En kuitenkaan voi määrätä, mitä kolmannet osapuolet tekevät", Tretton totesi. "Mitä järkeä on tehdä pelistä käännös kalliimmalle alustalle, jos se ei näytä yhtä hyvältä? Miksi tuhlata rahoja sellaisen kehittämiseen?"

Tretton sanoi, että Sony pyrkii auttamaan kolmansia osapuolia tarjoamalla mahdollisimman paljon teknologista tukea ja työkaluja, ja yhtiö että haluaa rohkaista kehittäjiä yltämään parhaaseen suoritukseensa PS3:lle kehittäessään.

Valtaosa PS3:n peleistä on ulkopuolisten kehittäjien tekemiä, joten Trettonin mukaan Sony toki tarvitsee niiden tukea, mutta: "Jos teknologiamme ei esiinny pelissä edukseen, siitä tuskin on hyötyä kummallekaan osapuolelle."

Lähde: GamesIndustry.biz

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Atezki kuva
Atezki

Vaikka en tykkää Trettonista ollenkaan ja turha se muita haukkua, niin on hänellä hyvä pointti.

Miksi surkeasti kääntää peli ja menettää hyvät arvosanat, kun siinä menettää selvää rahaa.

Jack Tretton on muuten kyllä ihan homppeli tyyppi.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

EA voisi kuunnella trettonia, lähes jokainen EA:n peli
on nopeasti kyhätty käännös edellisestä pelistä tai toiselta alustalta, kuten nfs-pelit.
Hieman syvyyttä ja laatua peleihin!!

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Jos pelit eivät näytä hyvältä, kuluttajat eivät osta niitä. […] En kuitenkaan voi määrätä, mitä kolmannet osapuolet tekevä"

...Siis... hä? Mitä Tretton oikein höpöttää? Jos mies väittää pokkana, että kaikki ovat grafiikan perään, se mitä hänen uskottavuudestaan oli jäljellä katoaa kuin pieru saharaan.

Entä jos PS3 pelien tekeminen on sen verran vaikeaa, että kaikkia tehoja ei saada irti konsolista, niin onko se tosiaan peli kehittäjien vika että, PS3 on niin monimutkainen...

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Jack Tretton on muuten kyllä ihan homppeli tyyppi."
Niin on myös Peter Moore ja varsinkin GATESIN BILL!!!

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Sony pomot heittää muitakin hyviä kommetteja esim. juuri tullut ilmoitus että 60Gb PS3 versiota ei valmisteta enää ja kaikki myydään pois niin markkinoilla jää vain 599$ maksava 80GB versio ja tämä 80GB versio on se joka on Sonylle halvempi valmistaa koska siinä ei ole emotion engineä ym. turhaa.

Kaikki voittaa

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

mita eivat osa ohjelmoida.. siina on seki syy miksi oblivion nyki ja paukko xboxilla

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Kaikki ei voita, sony häviää

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Entä jos PS3 pelien tekeminen on sen verran vaikeaa, että kaikkia tehoja ei saada irti konsolista, niin onko se tosiaan peli kehittäjien vika että, PS3 on niin monimutkainen…"

Ei ole niin vaikeaa, monet studiot osaa ohjelmoida paremmin ja paremmin koko ajan vaikka laite on alle vuoden vanha.
Monet studiot valitsevat vaan helpoimman tien ja näin pettäen myös pelaajat!!!

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Sonyn asenne pelitaloja kohtaan on saanut aikaan tämän tilanteen, mistä Tretton vikisee. MS otti huomioon pelintekijöiden toiveita kun kehittivät XO:ta, Sony taas meni täysin oman pään mukaan kuuntelematta muiden osapuolien toiveita.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Miksi surkeasti kääntää peli ja menettää hyvät arvosanat, kun siinä menettää selvää rahaa.

Samaa tehtiin Xboxin ja Ps2 aikaan kun Xboxin potentiaalia ei hyötykäytetty mulitplatform peleissä,

Nostoja