Virtuaalitodellisuuden suosio aliarvioitiin Sonylla vakavasti.

Kinda Funny Games -pelikanavalle antamassaan tuoreessa haastattelussa Sony-pomo Shuhei Yoshida muistelee, millaisena yllätyksenä PlayStation VR:n kysyntä tuli yhtiölle. PlayStation 4:n omia virtuaalitodellisuuslaseja kaavailtiin kilpailijoidensa tapaan alkuvuodelle, mutta Sonylle kävi pian selväksi, etteivät kevään valmistustavoitteet tyydyttäisi kuluttajia.

– Itse raudan kehitys on tullut päätökseensä aikataulun mukaisesti. Bisnespuolella kuitenkin tajusimme, että tulisimme tarvitsemaan enemmän laseja kuin alun perin kuvittelimme. Meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lykätä julkaisupäivää, jotta ehtisimme valmistaa niitä enemmän, Yoshida selittää videolla.

Myöhästyminen ei Yoshidan mukaan kuitenkaan ole huono asia kaikille osapuolille. Ylimääräinen aika oli enemmän kuin tervetullutta PlayStation VR:lle sisältöä nikkaroiville kehittäjille.

– Kehittäjillä on nyt aikaa kiillottaa pelejään. Virtuaalitodellisuus on konstikasta, ja on vielä paljon vaikeita ongelmia, jotka pitää ratkaista loistavan kokemuksen tarjoamiseksi, Yoshida pohtii.

Lähde: Kinda Funny Games, Push Square

Lisää luettavaa