Sony Worldwide Studiosin pomo Shuhei Yoshida varoittaa Official PlayStation Magazinen uusimmassa numerossa virtuaalitodellisuuden voimasta viestimenä.

Yoshidan mukaan tietyt teemat voivat olla liian vahvasti koettavia virtuaalitodellisuuteen sopiviksi. Esimerkkinä mies käyttää haastattelussa itsemurhaa, jonka käsittelyn kanssa Sony itse on paininut Project Morpheus -lasejaan työstäessä.

Sonyn Lontoon-jaoston kehittämän uuden gangsteriteemaisen London Heist -räiskintädemon päätteeksi pelaaja pystyi PlayStationin Move-ohjainten avulla nostamaan aseen fyysisesti omalle ohimolleen. Studio päätti kuitenkin lopulta, että valinnan mahdolliset henkiset seuraukset olisivat liian suuri riski otettavaksi.

– Se tuntui väärältä, liian stressaavalta, joten se poistettiin pelistä. Virtuaalitodellisuus on voimakas alusta, ja meidän pitää varoa tekemisiämme, Yoshida summaa haastattelussa.

Videota kokovartaloimmersiota vaativasta London Heistista toiminnassa voi tutkailla alta.

Lähde: GamesRadar

Lisää luettavaa