
Positiivisesta vastaanotosta huolimatta South Park: The Stick of Truthin lisäsisältö jää todennäköisesti vain haaveeksi.
Obisidian Entertainmentin kehittämän roolipelin kehitystyö kärsi kovasti pelin alkuperäisen julkaisijan konkurssista. THQ:n jäämistöistä Ubisoftin huomaan poimitun South Park: The Stick of Truthin kehitystyö olikin studion toimitusjohtaja Feargus Urquhartin mukaan äärimmäisen raskasta aikaa.
-Kaiken sen stressin jälkeen, mitä pelin valmiiksi saaminen ja julkaisijoiden vaihtaminen aiheutti, uskon kaikkien tavallaan tarvinneen halausta, Urquhart kertoi Polygon-julkaisulle.
South Park: The Stick of Truthiin kaavailtiin alun perin julkaistavaksi lisäsisältöä, mutta Urquhartin mukaan Ubisoftin astuessa puikkoihin asettui pelin valmiiksi saaminen etusijalle.
-Olimme aina keskustelleet tarinan laajentamisesta lisäsisällön avulla, Urquhart toteaa.
-Mutta se ei koskaan edennyt keskustelua pidemmälle. Se oli aikaa, jolloin THQ oli mukana. Ubisoftille siirtymisen jälkeen suuremmat paineet olivat valmiiksi saamisessa. Uskon, että siitä tuli tärkeintä, joten saimme sen valmiiksi.
Obsidian Entertainmentin kerrotaan kuitenkin lähestyvän Ubisoftia mahdollisten South Park: The Stick of Truth -jatkosuunnitelmien merkeissä. Tällä haavaa lisäsisältö näyttää kuitenkin äärimmäisen epätodennäköiseltä, sillä edes Urquhartilla ei ole tietoa, miltä mahdollinen jatko näyttäisi.
Lähde: Polygon
Kommentit
"Ubisoftin vikahan tämä on koska julkaisivat uuden AC:n bugisena!"
Terv. internet
Peli oli loistava mutta toisaalta oli myös virkistävää vaihtelua saada kokonainen peli heti kättelyssä, eikä niin että alkuvalikoissa ja kauppapaikalla on pitkä lista DLC:a. No joo, olihan siellä jotain kyllä mutta en niitä hahmopaketteja, tai mitä lie olivatkaan, laske sellaiseksi DLC:ksi jolla on itselleni mitään merkitystä.
Toisaalta taas tulisi varmaan ostettua tähän sitä kunnollista DLC:a, jos sitä nyt on tulossa. Näin sen pitäisikin mennä että peli on pelattu ja sen jälkeen tulee ne DLC:t jos niille on kysyntää, eikä etukäteen season passit sun muut.
Sääli :/
Siis käsitinkö nyt oikein? Eikö pelien valmiiksi saaminen ole aina se tärkein asia? Vaan lisäsisältö? Luulisi että se lisäsisältö olisi aina toissijainen asia pelin varsinaisen valmistumisen rinnalla, mutta ilmeisesti nykyään näin ei ole. Haisee tämä teollisuus niin kakalta tällä hetkellä, että uusi romahdus voisi olla vaan hyvä asia, mutta jatkakaa vaan ennakkotilaamista.
Niin ja lopuksi. Ei me tarvita mitään lisäsisältöä vaan se sisältö levyllä mitä ennen julkaisua tehdään ja ne pelit oikeasti valmiina.
Lisäriä en niinkään kaipaa mutta oikea jatko-osa kelpaisi hyvinkin. Yksi viime vuoden parhaista peleistähän tuo Stick of Truth olikin.
Tää. Kaikista överimmät pelistudiot kun tuppaa julkistamaan DLC-paketit jo vuotta ennen pelin varsinaista julkaisua.
No uskoisin tässä tapauksessa kyse olevan siitä että olisi hyvä tarinallisesti jos lisäsisältö olisi ollut joku isompi sivujuoni jonkun tarinassa olevan hahmon suuntaan tai jotain vastaavaa. Eli tarinan rakenne olisi tukenut lisäsisältöä eikä sillei että on yhtäkkiä "jatkoa" tarinalle. Luulisi olevan myös kustannustehokkaampaa tehdä lisäreitä jo varsinaisen pelin kehityksen loppupuolella kun porukalla on vielä kaikki osa-alueet pelin tekemisestä hyvässä hallussa, eikä ruveta kolmen kuukauden päästä erikseen väsää jotain kun tekijätkin jo ovat siirtyneet "henkisesti" eteenpäin seuraavien projektien ajatteluun.
Kyllä minulle passaisi laadukas lisäsisältö peliin ja taatusti ostaisin sen heti kättelyssä. Paljon kertonee että tämä peli pääsi helposti meikäläisen viime vuoden pelilistalla ykköseksi.
Luultavasti olisivat olleet tarinallisia sivutehtäviä, joita pelissä on reippaasti jo valmiiksi.