Square Enix Montrealilla viimeiset parisen vuotta vaikuttanut pelisuunnittelija Teddy Diefenbach on palaamassa indiekehityksen maailmaan. Squarella yhtenä luovista johtajista vaikuttanut Diefenbach on ilmoittanut kotisivuillaan, että päätös lähdöstä tapahtui, kun tämän projekti päätyi studiossa peruutetuksi.

– Tiimini työsti peliä, jonka olisin syvästi halunnut jakaa kanssanne. Studion liiketoimintastrategia kuitenkin muuttui, eikä projektimme ollut enää yhteensopiva, Diefenbach kirjoittaa.

Pelisuunnittelija koki peruuntumisen jälkeen, ettei Square Enix ollut hänelle enää paikka, jossa hän pystyi luomaan hänen tavoittelemiaan asioita tarinankerronnan pelisuunnittelun suhteen. Hän hehkuttaa kuitenkin samalla vanhaa tiimiään, jonka kaikki jäsenet ovat saaneet studiossa heti uusia hommia työstettäväksi.

Kommentissaan Polygon-sivustolle Diefenbach vihjasi, että hänen projektinsa heijasti niin koko tiimin kiinnostuksen kohteita kuin myös asioita, joita he rakastivat Square Enixissa. Tähän mennessä Square Enix Montreal on julkaissut neljä mobiilipeliä, kuten Lara Croft GOn, jotka kukin ovat perustuneet Square Enixin länsiosaston nimikkeisiin. Polygon on huomioinut, että Diefenbach on usein nostanut esiin innostuksensa Squaren japanilaisia roolipelejä kohtaan.

Ennen Squarelle siirtymistä Diefenbach toimi viimeisimpänä kehutun Hyper Light Drifterin suunnittelijana. Paluun indiekehityksen pariin hän kertoo tekevänsä Los Angelesista käsin.

Lähde: Teddy Dief (kotisivu), Polygon

Lisää luettavaa