Square Enixin grafiikkateknologia vuodattaa kyyneleitä uudella demoesityksellä

Square Enixilla kehitteillä olevasta grafiikkateknologiasta on saatu jälleen näytteitä, nyt DirectX 12:n voimistamana.

2.5.2015 11:45

Square Enix on antanut jälleen näytteitä yhtiön sisällä kehitteillä olevasta Luminous Studio -grafiikkateknologiasta. Osana Microsoftin Build 2015 -konferenssia yhtiö toi julki Witch – Chapter 0 [cry] -tutkimusprojektin, jonka voi katsoa olevan eräänlainen askel eteenpäin kolmisen vuotta sitten debytoineesta yhtiön Agni’s Philosophy -teknologiademosta.

Ohesta löytyvä Witch-esittely tapahtui yhteistyönä Square Enixin, Microsoftin ja Nvidian kanssa. Demon on kerrottu pyörineen hyödyntäen Windows 10:tä, Microsoftin DirectX 12 -ohjelmointirajapintaa ja neljää Nvidian Titan X -näytönohjainta tarkoituksenaan muun muassa vältellä tietokonemallinnuksia usein vaivaavaa ”uncanny valley” -efektiä. Toisin sanoen Square Enix on pyrkinyt luomaan siis grafiikkaa, jonka realistisia piirteitä hyödyntävä tyyli ei käänny itseään vastaan, vaan joka näyttää kontekstissaan ihmissilmälle luonnollisen tuntuiselta.

Näytetyn demon on nimenomaan kerrottu pyörineen esitellyllä pc:llä reaaliajassa. Osoituksena tästä oheisella videolla nähdään, kuinka esimerkiksi demon valaistusta voidaan hallita kesken sen näyttämisen.

Lähde: Nvidia Blog

Lisää luettavaa