Star Citizenin joukkorahoitus kipusi 300 miljoonaan dollariin / Uutiset / pelaaja.fi

Star Citizenin joukkorahoitus kipusi 300 miljoonaan dollariin

16.06.2020 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
20
Star Citizenin joukkorahoitus kasvaa kasvamistaan.

Joukkorahoitusjätti Star Citizenin rahoituspotti on rikkonut jälleen uusia ennätyksiä.

Pitkään ja hartaasti työstetyn Star Citizenin joukkorahoitus kipusi viime joulukuussa 250 miljoonaan dollariin. Nyt kehittäjä Cloud Imperium Games kertoo avaruuspelin ylittäneen jo 300 miljoonan dollarin, eli 266 miljoonan euron rajan. Studion mukaan pelillä on jo reilut 2,7 miljoonaa avaruuskansalaista, joista kuitenkin vain osa on tukenut peliä rahallisesti, sillä luvussa ovat mukana myös ilmaistesteihin osallistuneet pelaajat.

Star Citizenin julkaisupäivää ei ole vahvistettu virallisesti. Pelin yksinpelikampanja Squadron 42:n on määrä saapua betatestiin vielä tänä vuonna.

Lähde: Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän HooCeeApina kuva
HooCeeApina

"Apinaa pumpataan, apinaa koijataan"

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Niin kauan kuin pelaajat pitävät julkaisuista versioista, eikä markkinoilta löydy vaihtoehtoja, niin en näe syytä miksi projektia ei tukisi.

Kesäkuun lopulla julkaistava alpha 3.10 on nyt siirtynyt testausvaiheeseen.

Crowdfunding Development Spreadsheet Version 2.0

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

@HooCeeApina

Todellakin: Joukkorahoituksen tahti itse asiassa vain kiihtyy ja kasvaa nopeampaa tahtia, kuin uusien citizenien määrä, mikä siis tarkoittaa sitä, että joko uuden backerit maksaa pelistä keskimääräistä suurempia summia jo heti kättelyssä tai sitten CIG:llä on taskussaan erittäin maksukykyisten valaiden joukko, jolta voidaan pumpata jatkuvasti lisää ja lisää rahaa esim. julkistamalla ja ennakkomyymällä uusia aluksia. Veikkaan jälkimmäistä.

Tämä peli on kyllä mennyt jo kaiken käsityskyvyn ulkopuolelle: 300 miljoonaa dollaria, eivätkä ole vielä menneet edes VIRTUAALIRUOKATEKNOLOGIASSA Final Fantasy XV:n edelle. Tsk tsk! Ei kai siellä studiolla vain keskitytä epäolennaisuuksiin?

Käyttäjän Hege kuva
Hege

Luulen, että Squadron 42 -yksinpelikampanja julkaistaan valmiina pelinä sitten, kun myytyjen Ps5 ja Xbox series x -konsoleiden laitekanta on riittävän suuri. Samalla varmaankin julkaistaan myös Star Citizen -pelimaailma jossain muodossa. Luulen, että ainakaan Squadron 42 -kamppanjan julkaisun ajankohtaan ja sisältöön ei tule juurikaan vaikuttamaan, kuinka paljon ennakkorahoitusta Star Citizeniin sitä ennen pumpataan.

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus Hege

Luulen, että Squadron 42 -yksinpelikampanja julkaistaan valmiina pelinä sitten, kun myytyjen Ps5 ja Xbox series x -konsoleiden laitekanta on riittävän suuri. Samalla varmaankin julkaistaan myös Star Citizen -pelimaailma jossain muodossa. Luulen, että ainakaan Squadron 42 -kamppanjan julkaisun ajankohtaan ja sisältöön ei tule juurikaan vaikuttamaan, kuinka paljon ennakkorahoitusta Star Citizeniin sitä ennen pumpataan.

Peliä ei ole tarkoitus tuoda konsoleille

Käyttäjän Hege kuva
Hege

Totta, missään ei ole toistaiseksi uutisoitu, että peli tulisi konsoleille. On uutisoitu vain, että peliä kehitetään Pc:lle. Aiempi viestini käsitteli ainoastaan sitä mitä minä luulen.

Käyttäjän Rabbitman kuva
Rabbitman

Tämä on muuten nyt kaikkien aikojen kallein peli.
Tätä Wikipedia sivua ei olla vielä päivitetty. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop
Jokohan alkaa rahantulo tyrehtymään?

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

Tuntuu siltä että tämän pelin täytyy olla ilmaisten mobiilipelien veroinen mikromaksuhelvetti jos meinaavat päästä voiton puolelle.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus Rabbitman

Tämä on muuten nyt kaikkien aikojen kallein peli.
Tätä Wikipedia sivua ei olla vielä päivitetty. [url="https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop"]https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop[/url]
Jokohan alkaa rahantulo tyrehtymään?

Halo Infiniten on huhuiltu olevan yli 500 miljoonan dollarin projekti (johon ei edes markkinointikuluja ole vielä laskettu), jättäisi heittämällä kaikki edelliset kalleimpien pelien budjetit taakseen ja olisi samalla koko viihdealan kallein tuotanto, jättäisi myös kaikkein kalleimmat leffat taakseen.

halo-infinite-news-budget-rumor

Jos tuo pitää lähellekkään paikkansa niin Halo Infinitenkin olisi oltava vähintään GTA V:n kaltainen menestys jotta se jotain voittoa tuottaisi.

Käyttäjän Rabbitman kuva
Rabbitman
Lainaus Angel of Death

Tuntuu siltä että tämän pelin täytyy olla ilmaisten mobiilipelien veroinen mikromaksuhelvetti jos meinaavat päästä voiton puolelle.

Etkö edes otsikkoa viitsinyt lukea?

Nostoja