Ensi kuussa ilmestyvä Star Wars Battlefront ei huoli tosielämän valuuttaa pelin sisällä.

GameSpot-pelisivustolle antamassaan haastattelussa pelin suunnittelujohtaja Niklas Fegraeus vakuuttaa, että kaikki pelin sisäinen valuutta tullaan ansaitsemaan vain ja ainoastaan pelaamalla. Monien mikromaksuja hyödyntävien pelien tapaan Battlefrontissa käytetään useampaa erilaista valuuttaa, mutta yhtäkään niistä ei voi näillä näkymin ostaa oikealla tosielämän rahalla.

Vaikka mikromaksuttomuus ei itsessään kanna valtavaa uutisarvoa, on tieto iloinen yllätys monille peliä kehittävän DICEn Battlefield-sarjaan tutustuneille. Battlefield 4 sisältää mikromaksumahdollisuuden Battlepack-pakettien muodossa, ja moista povattiin menneistä oppineena myös Battlefrontiin.

– Perusidea on, että mitä enemmän teet pelissä, sitä enemmän valuuttaa ansaitset. Mukana on myös muita ansaintatapoja, kuten pieniä haasteita ja palkintoja, Fegraeus selittää suurpiirteisesti haastattelussa.

Pelaamisen palkitseva valuuttajärjestelmä antaa omistautunemmille tähtisankareille mahdollisuuksia toteuttaa itseään verkossa. Kovalla työllä ansaitut roposet voi Fegraeusin mukaan laittaa vaikkapa uuteen pelattavaan alienrotuun, joka varmasti erottuu edukseen ihmissotilaiden massoista.

Star Wars Battlefront ilmestyy 20. marraskuuta pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.

Lähde: GameSpot, Eurogamer

Lisää luettavaa