Ruotsalaisen Starbreeze-studion vaikeuksista on tihkunut varsin ikäviä uusia tietoja.

Eurogamer-julkaisu kertoo tuoreessa artikkelissaan studion mittavista ongelmista Overkill’s The Walking Dead -pelin kehitystyön ajalta. Studion työntekijöiden haastatteluihin ja sisäisiin sähköposteihin perustuva artikkeli sisältää myös Starbreezen entisen toimitusjohtaja Bo Anderssonin katkeran viimeisen viestin studion henkilöstölle. Viestissään Andersson kertoo henkilökohtaisista ongelmistaan ja sälyttää vastuun The Walking Dead -räiskinnän epäonnistumisesta kehittäjien harteille.

-Menetin kaikki rahani, perheeni avioerossa ja lasteni huoltajuuden viimeisen kolmen vuoden aikana työskennellessäni 100-tuntisia viikkoja Starbreezelle varmistaakseni teidän palkkojenne maksun, Andersson kirjoitti viestissään.

-Entistä pienempi osa kehittäjistä on valmiita laittamaan ylimääräisiä panoksia tuotteeseen, ja se rajoittaa selvästi mahdollisuuksia tehdä laadukkaampaa jälkeä lyhyessä ajassa. Tämä on uusi aikakausi, enkä sopeutunut siihen ajoissa.

Andersson sai väistyä viime kuussa toimitusjohtajan tehtävästä Overkill’s The Walking Deadin heikon myyntimenestyksen vuoksi. Anderssonin seuraajana toimiva Mikael Nermark vastasi Eurogamerin haastattelussa Anderssonin viestissä esitettyihin väitteisiin kehittäjien motivaatiosta.

-Ydintiimi, tuottajat ja muut, työskentelivät kovasti ja usein myöhään viimeisen kehitysvuoden aikana, Nermark kommentoi.

-Tavoitteenamme oli, ettei kehitykseen kuulu pakollista rutistusjaksoa, mutta tarvittaessa pyysimme tietyiltä henkilöiltä suostuisivatko ja kykenisivätkö he viimeistelemään ominaisuuden tilanteen tullen. Koko tiimillä on korkea työmoraali ja teimme kaikki kovasti töitä yhdessä.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa