Steamin yksinkertaistettu kesäalennusmyyntikampanja osoittautui menestykseksi

Steam yksinkertaisti hiljattain tapaa, jolla se käsittelee suuria alennusmyyntikampanjoitaan. SteamSpy-sivuston mukaan tämä on osoittautunut rahakkaaksi ratkaisuksi.

11.7.2016 00:09

Steamin uusi yksinkertaistetumpi lähestymistyyli alennusmyyntikamppanjoihin näyttää osoittautuneen menestykseksi. Kauppapaikasta dataa keräävän SteamSpy-sivuston mukaan Steamin tämän vuoden kesäalennuskampanja on takonut rahaa noin 223,2 miljoonan dollarin edestä eli sellaiset 40 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

Siinä missä vielä vuosi sitten Steamin kesäalennusmyynti koostui jatkuvasti vaihtuvista tarjouksista, on palvelun viimeisimmissä alennusmyynneissä isketty kaikki mahdolliset tarjoukset tiskiin jo heti alennuksien ensimmäisenä päivänä. SteamSpyn ymmärryksen mukaan muutos toiminnassa on johtanut siihen, etteivät kuluttajat enää panttaa rahojaan alennusmyyntien viimeisiin päiviin parhaimpia tarjouksia odotellen, vaan he ovat valmiimpia käyttämään tuohta nyt koko alennusmyyntien ajan.

Mielenkiintoinen havainto SteamSpyn osalta on ollut myös se, että Steamin viimeisimmässä kesäalennusmyyntikampanjassa tarjoukset eivät olleet keskimäärin aivan niin suuria kuin viime vuonna. Vuosi sitten Steamin kesäalen tarjoukset pyörivät keskimäärin 66,67 prosentin paikkeilla, kun taas tänä vuonna keskiarvo oli 50 prosenttia.

Kokonaisuudessaan SteamSpyn artikkelin Steamin kesäalennuksista voi katsastaa läpi tästä.

Lisää luettavaa