Kovasta beetatestailusta huolimatta myöskään Street Fighter V:n tänään tiistaina tapahtunut julkaisu ei ole onnistunut välttelemään palvelinongelmia.
Pelaajat pitkin internetin syövereitä ovat valittaneet kohdanneensa viimeisen vuorokauden sisällä Street Fighter V:tä pelatessa niin kirjautumis- kuin myös muitakin yhteysongelmia, jotka ovat erityisesti hankaloittaneet pelin pelaamista verkossa. Street Fighter -tuottaja Yoshinori Ono onkin pahoitellut tapahtunutta jo Twitterissä ja myöntänyt, että Capcomilla on vielä parannettavaa pelin palvelintoiminnan kanssa.
My sincerest apologies again about SFV server situation.
I think that we need to improve on this problem the most.Could you check @SFVServer— Yoshinori Ono (@Yoshi_OnoChin) 16. helmikuuta 2016
Street Fighter V:n palvelimien tilaa seuraavan Capcomin virallisen Twitter-tilin mukaan pelin serverit ovat parhaillaan pystyssä, mutta ajoittaisia yhteysongelmia voi silti ilmetä vielä joillakin. Kyseistä Twitter-tiliä päivityksineen voi pitää silmällä tästä.
Verkko-ongelmat ovat Street Fighter V:n tapauksessa parhaillaan ikäviä, sillä jo ennakkoon peli on kerännyt roimasti kritiikkiä vähäisestä yksinpelisisällöstään. Capcom pyrkii kyllä korjailemaan asiaa ainakin sekä maaliskuussa että kesäkuussa, mutta parhaillaan pelin nettiominaisuudet ovat juurikin sen keskeisin vetonaula. Ilman nettiyhteyttä pelaajat eivät voi ansaita myöskään pelin virtuaalista Fight Money -valuuttaa, jolla voi myöhemmin ostaa peliin esimerkiksi uusia asusteita ja taistelijoita.
Street Fighter V on parhaillaan saataville niin PlayStation 4:lle kuin Windows-koneille, minkä lisäksi Linux-versio on valmisteilla kevättä varten. Ohessa sen julkaisutraileri.
Lähde: Eurogamer, Destructoid