Suomi-hitti Cities: Skylines lähtee yöhön ensimmäisellä laajennuksellaan / Uutiset / pelaaja.fi

Suomi-hitti Cities: Skylines lähtee yöhön ensimmäisellä laajennuksellaan

6.08.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
8

Kaupunkirakentelupeli Cities: Skylinesin ensimmäinen suurempi lisäosa After Dark on paljastunut.

After Dark tuo peliin vaihtuvat vuorokaudenajat, mikä monipuolistaa hieman tapaa, jolla omia kaupunkejaan on mahdollista rakentaa. Yö voi tarjota esimerkiksi uusia kukoistusmahdollisuuksia viihdekeskeisille kaupungeille, mutta yhtälailla myös omanlaisensa uhat piileskelevät pimeydessä. Yöstä ei tietenkään tarvitse selvitä myöskään vain vanhoin jekuin, vaan esimerkiksi aiempaa monipuolisempi palvelujen tarjonta auttaa sopeutumaan After Darkissa uusiin olosuhteisiin.

Lisäosan on kehittänyt pääpelinkin luonut tamperelaisstudio Colossal Order. Vielä ainakaan toistaiseksi sille ei ole annettu julkaisuikkunaa.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Zhinarkos kuva
Zhinarkos

Viimeinkin! Paljon olen tätä odottanut!

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Upeeta, mahtavaa!

Käyttäjän Diego McBonana kuva
Diego McBonana

Joko pelin liikenteeseen liittyvät ongelmat on korjattu?

Käyttäjän Portable kuva
Portable
Lainaus käyttäjältä Diego McBonana

Joko pelin liikenteeseen liittyvät ongelmat on korjattu?

Mitkä ongelmat ?

Käyttäjän Diego McBonana kuva
Diego McBonana
Lainaus käyttäjältä Portable

Lainaus käyttäjältä Diego McBonanaJoko pelin liikenteeseen liittyvät ongelmat on korjattu?
Mitkä ongelmat ?

Liikenne kulkee yhtä kaistaa, vaikka tarjolla olisi useita kaistoja. Liikenne ei pelissä missään vaiheessa toiminut "luontevasti", joten toivottavasti tekoälyä on viilattu, eikä keskitytä vain lisäosiin. Ei 10 000 asukkaan kaupunkiin oikeasti saa ruuhkia kuin tekemällä, mutta Skylinesissa ne olivat arkipäivää, koska reititys oli insinöörimäisen idiootti.

Julkaisussa Skylines toi ikävästi mieleen Cities in Motionin, peliä piti pelata sen ehdoilla, eikä niillä ollut mitään tekemistä luontevan ja järkevältä tuntuvan pelaamisen kanssa. Toivon todella, että tätä ongelmaa on yritetty minimoida, koska niin kovin mielelläni pelaisin Skylinesia. Ei vain kiinnosta opetella sen sääntöjä, kun esimerkiksi reititys olisi mahdollista tehdä niin, että se on edes etäisesti realistinen.

Käyttäjän Portable kuva
Portable
Lainaus

Liikenne kulkee yhtä kaistaa, vaikka tarjolla olisi useita kaistoja. Liikenne ei pelissä missään vaiheessa toiminut "luontevasti", joten toivottavasti tekoälyä on viilattu, eikä keskitytä vain lisäosiin. Ei 10 000 asukkaan kaupunkiin oikeasti saa ruuhkia kuin tekemällä, mutta Skylinesissa ne olivat arkipäivää, koska reititys oli insinöörimäisen idiootti.

Ootko kokeillut pistää kaupunginosien väliin valtateitä ja kieltänyt raskaan liikenteen kulun tietyille alueille ? Viimeisimmässä kaupungissani liikenne jakautuu tasaisesti, eikä mitään ruuhkasolmuja ole ilmaantunut.

Käyttäjän joo13 kuva
joo13
Lainaus käyttäjältä Diego McBonana

Liikenne kulkee yhtä kaistaa, vaikka tarjolla olisi useita kaistoja. Liikenne ei pelissä missään vaiheessa toiminut "luontevasti", joten toivottavasti tekoälyä on viilattu, eikä keskitytä vain lisäosiin. Ei 10 000 asukkaan kaupunkiin oikeasti saa ruuhkia kuin tekemällä, mutta Skylinesissa ne olivat arkipäivää, koska reititys oli insinöörimäisen idiootti.

Noh sanotaanko että useimmat 10000 ihmisen kaupungin aika usein ovat hieman laajemmalla alueella kuin Cities kaupungit useimmin ovat ja edelleenkin syy miksi liikenne ruuhkautuu on koska kaikki haluavat käyttää lyhyintä reittiä, joten oletettavasti et ole tehnyt tarpeeksi yhteyksiä paikkojen välillä joten kaikki haluavat samaa yhteyttä käyttää.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä Diego McBonana

Liikenne kulkee yhtä kaistaa, vaikka tarjolla olisi useita kaistoja. Liikenne ei pelissä missään vaiheessa toiminut "luontevasti", joten toivottavasti tekoälyä on viilattu, eikä keskitytä vain lisäosiin. Ei 10 000 asukkaan kaupunkiin oikeasti saa ruuhkia kuin tekemällä, mutta Skylinesissa ne olivat arkipäivää, koska reititys oli insinöörimäisen idiootti.

Ei vaan liikenne nimenomaan ryhmittyy kaistoille realistisesti sen mukaan minne ovat menossa. Selvitä miksi joku kaista ruuhkautuu ja paranna yhteyksiä sen mukaan. Risteyksien saaminen "tasapainoon" niin, että ne jakavat liikennettä tasaisesti on olennaisin osa pelin liikennepuzzlea.