Pc:llä jo viimeiset pari vuotta positiivisesta vastaanotosta nauttinut verkkoräiskintä Splitgate valmistautuu melkoisen huomion keskellä ensi viikolla siintävään viralliseen konsolijulkaisuunsa. Parhaillaan käynnissä oleva pelin crossplay-beta on kerännyt nimittäin eri alustoilla jo ennakkoon sen verran paljon huomiota, että betan palvelimet jouduttiin hiljattain jopa sulkemaan väliaikaisesti kehittäjien pyrkiessä nostamaan niin palvelimiensa kapasiteettia kuin luomaan erilaisia pikaratkaisuja, kuten jonotusjärjestelmän, ruuhkien selvittämiseksi.
– Te jotka ette tiedä, me olemme pieni neljän insinöörin kehitystiimi ja olemme kerryttäneet yli 500 000 latausta betan käynnistyttyä. Arvostamme malttianne ja tukeanne. Olemme todellä ällistyneitä, kehittäjä 1047 Games hehkuttaa Twitterissä.
Toiminnaltaan Splitgatea on kuvailtu Halon ja Portalin yhdistelmäksi, Perinteistä verkkoräiskintämekaniikkoja höystetään nimittäin mahdollisuudella hyödyntää toiminnan keskellä portaaleita, joista on sekä apua tietenkin liikkumisessa että myös epäsuorien laukausten suorittamisessa.
Suunnitelmissa 1047 Gamesilla on yhä tuoda peli konsoleille eli PS4:lle ja Xbox Onelle virallisesti 27. heinäkuuta. Ruuhkien alla studio on palkannut riveihinsä jo yhden lisätyöntekijän auttamaan ruuhkaratkaisujen kanssa. Vanha serverikapasiteettikin on jo kertaalleen selätetty, mutta se ei ole tarkoittanut, että työt ovat loppuneet.
Good news! We have broken through our 65k concurrent player limit and have hit a new peak!
Bad news: a new bottleneck has been found in our servers. We’re on it right now. Hang on as we reset the servers.
Reminder: you have not lost ANY progress
— Splitgate (@Splitgate) July 25, 2021