Super Smash Brosin paluu tapahtuu kahdessa etäisessä osassa

Nintendo järjesti tiistain ja keskiviikon välisenä yönä Super Smash Brosia käsittelevän Direct-lähetyksen, jossa se summasi yhteen joukon yksityiskohtia tulevista mätkinnöistään.

9.4.2014 13:57

Nintendo on antanut tarkennetut julkaisuikkunat seuraaville Super Smash Bros. -peleilleen. Mikäli mätkiminen 3DS:llä kiinnostaa, tulee se onnistumaan jo kuluvan vuoden kesällä, kun vuorostaan Wii U:lla superveljesmätkintä valmistaudutaan aloittamaan tulevan talven aikana.

Ajankohdat kerrottiin Nintendon viimeisimmässä Direct-lähetyksessä, joka oli omistettu täysin uusille Super Smash Bros. -peleille. Peleistä saatiinkin lähetyksessä roppakaupalla yksityiskohtia, jotka kaikki eivät myöskään koskeneet vain Marion viiksien tuuheutta.

Sisällöllisesti uusi Super Smash Bros tulee olemaan jonkin verran erilainen 3DS:llä ja Wii U:lla. Molemmat versioista sisältävät kyllä samat pelihahmot, mutta tasojen osalta toisesta versiosta voi löytyä kenttiä, joita vuorostaan toisessa ei ole. Vain 3DS:llä koettavaksi saadaan myös uusi Smash Run -moninpelitila, jossa pelaajat ensin viiden minuutin ajan voimistavat hahmojaan tasoloikkakenttiä muistuttavissa luolastoissa ja sitten lopulta mittaavat paremmuutensa perinteisissä Smash-taisteluissa.

Lupauksena on annettu, että 3DS:llä Super Smash Brosin taistelut toimivat pääasiallisesti 60 ruutua sekunnissa pyörivällä ruudunpäivityksellä jopa 3D-efektin ollessa päällä. Muutamia kompromisseja on kuitenkin jouduttu tekemään, sillä taisteluissa käytettävistä apureista ainakin osa on jouduttu rakentamaan 30 ruudun sekuntivauhdin varaan.

Monien iloksi 3DS-version on vahvistettu tukevan myös nettipeliä. Mysteeriksi on kuitenkin vielä jäänyt, miten Super Smash Brosin Wii U- ja 3DS-versio tulevat toimimaan keskenään.

Nettipelin osalta uudistuksen on kokenut varsinkin tapa, jolla pelaamaan pääsee tuntemattomia taistelijoita vastaan. Nettiin hypätessään pelaajille tarjotaan valittavaksi kaksi pelitilaa, For Fun ja For Glory, jotka määrittelevät otteluiden säännöt. For Funissa pelaamaan päästään satunnaisella kentällä kaikki tavarat avattuina ja vain Smash-pelitilaa hyödyntäen. For Gloryssa sen sijaan pelaaminen hoituu vain tasaisella Final Destination -kentällä, jossa ei tavaroita nähdä.

For Fun -tilaa pelatessa peli pitää kirjaa vain pelitilassa kerrytetyistä voitoista ja on näin siis kokemuksena huomattavasti kepoisampi. For Gloryssa laskuun otetaan mukaan myös tappiot, joten sen pariin pyritään houkuttelemaan kovimmista kovimmat pelaajat. Jotta peli-ilo myös säilyisi, on Nintendo valmis jakamaan tarpeen tullen väliaikaisia porttikieltoja pelaajille, jotka käyttäytyvät epäurheilijamaisesti.

Täysin uusien hahmojen osalta Directissä julki tuotiin tällä kertaa uusimmista Pokémon-peleistä tuttu Greninja. Uusimmassa Super Smash Brosissa Zero Suit Samusin, Sheikin ja Charizardin on samalla vahvistettu muuttuvan aiempaa itsenäisemmiksi kokonaisuuksiksi. Final Smash -hyökkäyksiä on lisäksi muutettu peleissä hieman, sillä niiden yhteydessä tapahtuvat hahmojen muodonmuutokset on nyt poistettu.

Directin yhteydessä kummastakin uudesta Super Smash Brosista nähtiin rutkasti pelikuvaa, minkä ohella monien hahmojen liiketarjonnasta jaettiin paljon yksityiskohtia. Näistä asioista kiinnostuneet löytävätkin Directin arkistoidun version alta.

Lisää luettavaa