"Suurin haasteeni oli luoda Atreuksen teema" – God of War Ragnarök -säveltäjä kertoo kuinka hittipelin soundtrack syntyi / Uutiset / pelaaja.fi

"Suurin haasteeni oli luoda Atreuksen teema" – God of War Ragnarök -säveltäjä kertoo kuinka hittipelin soundtrack syntyi

26.11.2022 // Kirjoittanut: Ira Hurskainen
0
"Suurin haasteeni oli luoda Atreuksen teema" – God of War Ragnarök -säveltäjä kertoo kuinka hittipelin soundtrack syntyi

Yksi vuoden suurimmista pelinimikkeistä on God of War Ragnarök, joka julkaistiin 9. marraskuuta. Pelin musiikit ovat yhdysvaltalaisen, Grammy-ehdokas Bear McCrearyn (Outlander - Matkantekijä, Mahtisormukset, The Walking Dead, Call of Duty: Vanguard) käsialaa ja nyt säveltäjä kertoo hieman enemmän kokemuksistaan projektin parissa.

McCrearyn sävellyksiä kuultiin myös jo vuoden 2018 God of War -pelissä, joten Kratoksen ja Atreuksen seikkailut eivät ole hänelle täysin uutukaista maaperää. Atreukselle hän ei ollut kuitenkaan vielä säveltänyt omaa äänimaailmaa, koska edellinen peli ei sitä hänen mielestään erityisesti vaatinut. Ragnarökin käsikirjoitusta lukiessa hän kuitenkin koki sen tällä kertaa välttämättömäksi projektin osaksi.

Atreus on Kratoksen poika, joten McCreary tahtoi heijastella kaksikon välistä sidettä myös sävellyksessään. Pojan teeman täytyi kuitenkin olla asteen verran leikkisämpi kuin isäänsä yhdistettävä mahtipontinen ja pahaenteinen jylinä. Pelissä kuultavaan lopputulokseen päädyttiin lopulta kääntämällä Kratoksen teeman keskeisimmät nuotit toisin päin.

"Pinnistelin [teeman] kanssa ja tein siitä monia koeversioita. Lopulta sain idean käyttää hänen teemassaan ainoastaan Pohjoismaisia kansaninstrumentteja - että käyttäisin vähemmän orkesteria, miltei jättäisin se kokonaan pois", McCreary kertoo.

God of War Ragnarök -sountrack on nyt kuunneltavissa kaikilla digitaalisilla musiikkialustoilla. Pelin pariin pääsee PlayStation 4 ja 5 -konsoleilla.

Katso McCrearyn ja muun musiikkitiimin koko tuore haastattelu alta.

 

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.