Eilen julkistetusta Batman: Arkham Knightista tihkuu yksityiskohtia. Kehutut Arkham Asylum– ja Arkham City -pelit kehittänyt Rocksteady Studios palaa sarjan ruoriin pc:llä, PlayStation 4:llä ja Xbox Onella aiempaa suuremman Gotham Cityn kera, jossa lepakkoautolla ajaminen on yhtä suuressa roolissa kuin viitalla liitäminen.

– Tavoitteenamme on tehdä Batmobilesta kaikkien aikojen paras videopeliauto, kertoo Rocksteadyn peliohjaaja Sefton Hill tuoreessa haastattelussa.

Pysäyttämättömän auton kerrotaan käyttävän uuden sukupolven konetehoja ja tilaa pelin rakenteessa melkoisesti, sillä Seftonin mukaan se juuri ja juuri mahtuisi Xbox 360:lle, mikäli peli keskittyisi puhtaasti autoon.

Arkham Knightin kulissina toimiva Gotham City koostuu raportin mukaan kolmesta saaresta, jotka kokonaisuudessaan ovat viisi kertaa suurempi pelialue kuin Arkham City. Hillin mukaan tavoitteena on enemmänkin luoda rikas ja elävä maailma kuin kaikkien aikojen kookkain pelimaailma.

Suuresta koosta ja maksimissaan 50 ruudulla samaan aikaan näkyvästä hahmosta huolimatta pelin lupaillaan olevan alkulatausta lukuunottamatta vapaa lataustauoista.

Kuten aikaisempien Arkham-peliensä kohdalla, Rocksteady keskittyy puhtaasti yksinpeliin. Warner Brosin oman Montrealin studion kehittämän ja viime vuonna julkaistun Batman: Arkham Originsin moninpeli näyttäisi jääneen siis kertakokeiluksi. 

Myös Batmanin pitkäaikainen ääninäyttelijä Kevin Conroy palaa rooliinsa, aivan kuten aiemmissa Rocksteadyn kehittämissä Arkham-osissa. Muita palaavia ääninäyttelijöitä ovat Nolan North Pingviininä, Wally Wingert Arvuuttajana, Tara Strong Harley Quinnina sekä Troy Baker Kaksinaamana.

Mukana on myös täysin uusi Batman-konna, jonka Rocksteady on luonut yhdessä DC Comicsin kanssa peliä varten.

Batman: Arkham Knight julkaistaan pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle vielä tämän vuoden aikana.

Katso Batman: Arkham Knightin traileri täältä!

Lähde: Eurogamer // Game Informer

Lisää luettavaa