
Pc-tietokoneita piinanneen Crysisin remasteroitu versio laittaa nyt konsolit kovaan testiin.
Digital Foundry -julkaisu analysoi alla näkyvällä videolla Crysis Remasteredin säteenseurantaa Xbox One X -versiossa. Crytek-studion ohjelmistopohjainen säteenseuranta mahdollistaa säteenseurantaan pohjautuvien heijastusten hyödyntämisen pelissä, ja Digital Foundryn perusteella kyseessä on vaikuttava temppu nykykonsoleilla. Teknologia vaatii kuitenkin sen verran vääntöä, että sitä voi hyödyntää vain tehokkaammilla Xbox One X- ja PS4 Pro -malleilla.
Crysis Remastered julkaistaan pc:lle, Xbox Onelle ja PS4:lle 18. syyskuuta.
Lähde: Digital Foundry
Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.
Kommentit
On se raskas, kun pitää laskea 4K-reso 1080p:hen pelin asetuksista. Säteen seurantaa ei ole siis pakko käyttää.
Se tosiaan on raskas ja nyt puhutaan oikeastaan ensimmäisen sukupolven säteenseurannasta. Sitä pystyi nippanappa käyttämään asetukset tapissa 2000-sarjalla 1080p. Ominaisuutta myös pääsi käyttämään 10-sarjalla 60:een asti, mutta siitä mitään iloa ollut.
Toki nyt puhutaan osittain eri asiasta kuin RTX Nvidian sanoin, mutta se on raskasta. Uuden Xboxin laskentateho on suurinpiirtein sama kuin PC:llä 1080Ti ja niin..
Aika hyvin ainakin osalla pelimoottoreista pystyy luomaan realistisen oloisia valaistuksia ilman rt:täkin. Fps hitti on sitä luokkaa ettei rt ehkä ole vielä ihan kypsä. Pcllä taidetaan päästä dsll:llä jo kohtuu hyvään suorituskykyyn 700-800 näyönohjaimella. Ehkä siekltä tulee parin vuoden päästä pro mallit joissa rt tehoja on kasvatettu. Se on kuitenkin tulevaisuuden teknologia eikä tule enää häviämään.