Tältä näytti Assassin’s Creedin isähahmon ja Ubisoftin välejä hiertänyt peliprojekti 1666: Amsterdam

Entinen Assassin's Creed -avainkehittäjä Patrice Désilets on esitellyt, miltä tämän 1666: Amsterdam -pelinsä näyttikään vielä reilut parisen vuotta sitten.

1.5.2016 11:47

Assassin’s Creed -sarjan luojiin lukeutunut Patrice Désilets on paljastanut pelikuvaa parhaillaan ilmeisesti kehityslimbossa olevasta 1666: Amsterdam -peliprojektistaan.

Désilets esitteli peliään aiemmin tällä viikolla osana eurooppalaista Reboot Develop -pelinkehittäjäkonferenssia. Esityksen kuvasi alla olevan videon muodossa talteen tapahtumaan osallistunut pelialan vaikuttaja Brandon Sheffield.

Videolla nähtävissä on kolmisen vuotta sitten kasaan saatu varhainen versio 1666:sta, joka oli kehitteillä THQ Montreal Studion sisuksissa alunperin niin PlayStation 3:lle kuin Xbox 360:llekin. Varhaisessa materiaalissa esille pelistä tuodaan varsinkin sen päähenkilön omaamia taikavoimaisia kykyjä, jotka antoivat tälle esimerkiksi mahdollisuuden hallita pelimaailman eläimiä ja käyttää näitä omien tavoitteidensa täyttämiseen.

1666:n kehitys koki mutkan, kun THQ meni nurin vuonna 2013. THQ Montreal ja näin ollen myös 1666:n oikeudet päätyivät noihin aikoihin Ubisoftin käsiin, joissa pelin kehitys ei ilmeisesti enää juuri suuremmin edennyt. Désilets viettikin viimeiset vuodet yrittäen saada oikeusteitse itselleen oikeuksia peliinsä, missä hän onnistuikin lopulta aiemmin tänä keväänä.

Kirjoitushetkellä Désilets on kiireinen uuden Ancestor: The Humankind Odyssey -nimisen pelin työstämisen kanssa. Peli on kehitteillä Désiletsin tuoreesssa Panache Digital Game -studiossa. Tiedossa ei tällä hetkellä ole, onko Désilets vielä aikeissa tehdä jotain konkreettista 1666:n oikeuksilla.

Lisää luettavaa