Mass Effect Legendary Editionin kehittäjä BioWare on paljastanut trilogian mukanaan tuomat pelilliset uudistukset.

BioWaren blogipäivityksessä paljastetun uudistuslistan mukaan etenkin ensimmäisen osan pelikokemusta on laitettu uuteen uskoon Legendary Editionia varten. Ensimmäisen Mass Effectin uudessa versiossa esimerkiksi aseiden tarkkuutta ja hallittavuutta on parannettu merkittävästi. Kaikki hahmoluokat voivat myös käyttää kaikkia aseita ilman negatiivisia seuraamuksia, vaikka kykypuusta avattavat asekyvyt ovatkin edelleen sidottuja hahmoluokkiin. Hahmot voivat myös käyttää parantavaa Medi-geliä aiempaa tiuhemmin. Myös ensimmäisen pelin inventaariojärjestelmää on tehty käyttäjäystävällisemmäksi, sillä se mahdollistaa esimerkiksi esineiden merkitsemisen tarpeettomaksi ja kaikkien tarpeettomien esineiden muuntamisen Omni-geliksi tai niiden myymisen kauppiaille.

Myös ensimmäisen Mass Effectin parjattua Mako-ajoneuvoa on paranneltu. Makon ajotuntuma on uudistusten jälkeen painokkaampi, jonka lisäksi ajoneuvon suojat palautuvat alkuperäistä nopeammin. Makolla tehdyistä tapoista ei myöskään enää vähennetä kokemuspisteitä.

Muiden uudistusten joukossa on suojautumismekanismeihin tehtyjä päivityksiä kaikkiin pelisarjan osiin. Suojaan meneminen ja sieltä poistuminen toimii Legendary Editionissa aiempaa luotettavammin. Mass Effect 2:ssa taas maailmasta löytyvien ammusten määrää on lisätty alkuperäisestä pelistä.

Mass Effect 3:n lopetukseen vaikuttavaa Galaxy at War -järjestelmää on niin ikään uudistettu. Parhaan loppukohtauksen voi saavuttaa nyt pelaamalla Legendary Editionissa koko pelisarjan läpi. Vaihtoehtoisesti pelaajat voivat päästä vastaavaan lopputulokseen kaluamalla lähes kaiken Mass Effect 3 -sisällön.

Tarkempi listaus Mass Effect Legendary Editionin uudistuksista on luettavissa BioWaren blogissa. Peli julkaistaan pc:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle 14. toukokuuta.

Lähde: BioWare

Lisää luettavaa