Tasojen keruu hidastuu Marvel's Avengersissa – "emme kasvata grindiä grindauksen tähden" / Uutiset / pelaaja.fi

Tasojen keruu hidastuu Marvel's Avengersissa – "emme kasvata grindiä grindauksen tähden"

7.03.2021 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1
Marvel's Avengers, Crystal Dynamics, Eidos Montreal, Square Enix, level up, XP, kokemuspiste,

Marvel's Avengersilla on edessään iso päivä 18. maaliskuuta. Peli tuodaan tuolloin ensinnäkin PS5:lle ja Xbox Seriesille, minkä ohella sen uusin pelattava hahmo Clint Barton astuu samalla mukaan taistoihin samana päivää. Nyt viimeisimpänä kehittäjä Crystal Dynamics ja Eidos Montreal ovat lisäksi ilmoittaneet, että he ovat käyttämässä tilaisuuden samalla hyväksi ja hiovat pelissä tapahtuvaa tasojen keräämistä.

Tarkalleen ottaen kehittäjien pyrkimyksenä on hidastaa tahtia, jolla tasot kertyvät Marvel's Avengersissa. Tämän pitäisi näkyä ennen kaikkea siinä, että tasosta 25 alkaen levelevien nousemiseen vaadittava kokemuspisteiden määrä kavaa sitä mukaan, mitä lähemmäksi tasoa 50 vain lähestyy.

Mikäli pelissä on ennen muutosta saavuttanut jo jollain hahmolla tason 50, ei kokemuspisteiden toiminta vaikuta kyseisen hahmon toimintaan.

Kehittäjät perustelevat muutosta erityisesti sillä, että nopea tasojen saaminen tuotti häiriötä pelin rytmitykselle uusien pelaajien saatua tasoista ansaittavia kokemuspisteitä enemmän kuin näillä oli aikaa tutustua niillä ansaittaviin kykyihin. Tasoja kun saattoi kertyä useampia yhden 10-20 minuutin tehtävän aikana.

Kehittäjät vakuuttelivatkin vielä jälkikäteen Redditissä julkaistussa viestissä, että muutosta ei tehty vain "grindauksen tähden".

– Haluamme ihmisten keräävän tasoja ja haluamme nähdä heidän itse asiassa nostavan useamman sankarin tasoja, sillä koko pelin hahmotarjonnan käyttö pitäisi olla hauskinta, mitä voit tehdä. Emme halua tasojen nousun olevan kuitenkaan liian musertava tai vähentäväm jokaisen kykyhankinnan arvoa, kehittäjät tiedottavat.

Uusi päivitys aloittaa myös Marvel's Avengersin kosmeettisten esineiden jakeluun liittyvän remontin. Tarkoituksena pelistä olisi ajan myötä vähentää muutamien kosmeettisten esineiden ympärillä ollut satunnaisuus ja tarjota pelaajille enemmän päätösvaltaa asiasta.

Lähde; Marvel's Avengers (kotisivu), Reddit

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Dragon's Dogmassa vaihtelin hahmoja/luokkia juuri sen vuoksi että niitä oli niin nopea levelöidä, joten ainakin kohdallani ei toimi logiikka että pitempi grindaus innostaisi/saisi testaamaan enemmän hahmoja.

Nostoja