Tässä on Razer, Ninja Theoryn hylätyksi päätynyt megaprojekti / Uutiset / pelaaja.fi

Tässä on Razer, Ninja Theoryn hylätyksi päätynyt megaprojekti

19.08.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
2

Uuden Hellblade-pelinsä Gamescom-messuilla paljastanut brittistudio Ninja Theory on julkaissut hurjan määrän materiaalia sen peruuntuneesta Razer-nimisestä peliprojektista. Hellbladea edeltäneen pelin oli määrä olla Ninja Theoryn seuraava suuri projekti DmC: Devil May Cryn jälkeen.

Yhtiön kotisivuilta löytyvän blogikirjoituksen mukaan Razer oli varsin kunnianhimoinen Xbox Onelle, PlayStation 4:lle ja pc:lle suunniteltu peli, jota se oli kasaamassa yhdessä nimeltä mainitsemattoman julkaisijan kanssa. Tarkoituksena oli, että tulokseksi saataisiin yhteistönä pelattava erityisesti Devil May Cryta ja Vanquishia yhdistävä verkkopeli, joka laajenisi jatkuvasti mahdollisesti jopa viiden vuoden ajan. Mukana oli myös elementtejä, jotka toivat pelaamiseen mukaan iOS-mobiililaitteiden käytön, kun taas pelin viimeinen pomo oli tuhansia pelaajia ja näiltä kuukausien tappotyön vaativa hirviö.

Ninja Theory kertoo käyttäneensä kolme kuukautta pelin alkuperäiseen suunnitteluun. Julkaisija päätyi kuitenkin lopulta jättämään projektin sikseen erityisesti Bungien Destinyn julkistuksen tähden, ja näin ollen Ninja Theorylle jäi käsiinsä paljon materiaalia, joka ei välttämättä koskaan löydä enää kummoista käyttöä. Studio ei halunnut kuitenkaan haudata töitään maan alle, vaan sen sijaan koki parhaaksi näyttää, miltä videopeli voi suunnitteluvaiheessaan näyttää.

Ohesta löytyy joukko konseptivideoita, jotka sekä esittelevät Razerin maailmaa että myös hieman jo siihen ujutettuja peli-ideoita. Mikäli syvempi katsaus taiteeseen ja varsinkin pelin ideoihin kiinnostaa, löytää Hellbladen sivuilta läjän sekä piirroksia että myös dokumentteja pelin teosta.

Razer oli varsin erilainen projekti kuin mitä Ninja Theoryn nykyinen Hellblade. Hellblade on studion itsensä parhaillaan täysin itsenäisessä kehityksessä oleva peli, jonka työstämisestä kehittäjät ovat aikeissa kertoa avoimesti pelin kotisivuilla.

Tarkemmin Ninja Theoryn kehityshistoriasta voi lukea tästä.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän ELTP kuva
ELTP

Onhan se sääli, että tämä projekti ei todennäköisesti koskaan valmistu, mutta toisaalta ymmärrän, että "nimeltä mainitsematon julkaisija" ei halunnut julkaista tätä peliä peläten sen jäävän Destinyn varjoon: On näissä sen verran samankaltaisuuksia.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Mietin hetken että missä pelissä oli myös pomo, jota piti hakata porukalla pitkään. Kyseisen örmöhän löytyy Dragon's Dogmasta. Ei ollut mielestäni kummoinenkaan bossi, tarkoittaen siis että tuo yhteisöllinen hakkaaminen oli aika turha kikka. Itse taisin pieksää sen offlinessa tai siinä vaiheessa kun sillä on se heikko hetki tai joku vastaava, en nyt tarkkaan muista miten se toimi. Tylsä kuitenkin: käyt pieksämässä pomoa ja toivot että juuri sinun panoksesi saa sen kaatumaan. Mieluummin pieksän itse järkevät HP:t omaavan bossin.