Tässä on Rising Thunder, taistelupeli ilman julmaa aloituskynnystä

Taistelupeliekspertti Seth Killian on tuomassa maailmaan Rising Thunder -mätkintää, jonka peluun ei pitäisi vaatia monimutkaisten näppäinliikkeiden opettelua.

20.7.2015 20:09

Niin Capcomin kuin Sonynkin riveissä vuosien varrella työskennellyt taistelupeliekspertti Seth Killian on paljastanut viimeisimmän peliliikkeensä urallaan. Yhdessä yhdysvaltalaisen Radiant Entertainment -studion kanssa mies on viime aikoina valmistellut pc:lle uutta Rising Thunder -taistelupeliä, joka pyrkii tarjoamaan syvällisen mätkintäkokemuksen ilman taistelupeleille tyypillistä merkittävää oppismiskynnystä.

Ulkoisesti Rising Thunder muistuttaa roboteillä kyllästettyä Street Fighteria. Peli on tyyliltään jälleen yksi sivulta kuvattu mätkintäpeli, jossa kerralla kaksi taistelijaa ottavat mittaa toisistaan niin lyöntejä, potkuja kuin tulipallojakin heittäen, kunnes taistelijoista toisen elinvoimamittari on tyhjennetty. Pesäeron varsinkin juuri Street Fighteriin peli pyrkii tekemään kuitenkin kontrolleillaan, jotka eivät vaadi pelaajia opettelemaan mitä erikoisempia näppäinyhdistelmiä ja tikkuliikkeitä, vaan hahmojen erikoisiskut luonnistuvat perusliikkeiden tapaan yhden napin painalluksella.

Yksinkertaisemman pelattavuuden myötä Rising Thunderin pelaamisen kerrotaan onnistuvan hyvin ihan vaikkapa vain näppäimistölläkin. Helpoksi simppelien kontrollien ei pitäisi itse peliä kuitenkaan tehdä, sillä yksinkertaistetuista lähtökohdista huolimatta taistelupeleistä tutun taktisuuden pitäisi olla tallella. Pelaajat kun joutuvat edelleen tasapainottelemaan niin iskujen, torjuntojen kuin väistöjensä oikea aikaisen käytön kanssa ja lukemaan samalla myös vieläpä vastustajiensa aikeita.

Killian ei ole ainut taistelupeliyhteisöissä tunnettu konkari, joka on mukana tuomassa Rising Thunderia eloon. Omat kortensa kekoon ovat kantaneet myös Evo-taistelupelitapahtuman perustajat Tom ja Tony Cannon, joista jälkimmäinen on vastannut myös taistelupeleissä laajalti käytetyn GGPO-nettipeliteknologian kehityksestä.

Valmistuessaan Rising Thunderin on tarkoitus olla ilmaiseksi pelattava peli, joka on nimenomaan suunniteltu verkkoyhteenottoja varten. Killian on luvannut, ettei pelin peluuta tulla rajoittamaan sen ilmaisuuden vuoksi, vaan kaikkien sen mikromaksujen pitäisi pyöriä kosmeettisten asioiden ympärillä.

Risign Thunderin alfatestaajaksi voi ilmoittautua sen kotisivuilla. Testailun pitäisi käynnistyä jo 28. heinäkuuta.

Lähde: PC Gamer, Polygon, Kotaku

Lisää luettavaa