Tätä on luvassa Destiny 2:ssa uudella konsolisukupolvella - nopeammat latausajat, 4K-grafiikkaa ja näkökenttäsäätöjä / Uutiset / pelaaja.fi

Tätä on luvassa Destiny 2:ssa uudella konsolisukupolvella - nopeammat latausajat, 4K-grafiikkaa ja näkökenttäsäätöjä

16.10.2020 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
7

Destiny 2:n uuden konsolisukupolven versiosta on saatu uusia ennakkotietoja.

Kehittäjä Bungie kertoo Destiny 2:n toimivan nopeammilla latausajoilla uudella konsolisukupolvella heti PS5- ja Xbox Series -konsolien julkaisun jälkeen. Pelistä ilmestyy kuitenkin myös uudelle konsolisukupolvelle optimoitu versio, joka ottaa enemmän hyötyä irti tehokkaammista laitteista. Xbox Series X:llä ja PS5:llä Destiny 2:n lupaillaan pyörivän 4K-resoluutiolla 60 fps -ruudunpäivitysnopeudella. Xbox Series S:llä taas tavoitellaan 60 fps -ruudunpäivitystä 1080p-resoluutiolla. Lisäksi tarjolla on tilaisuus säätää näkökenttää mielensä mukaan samaan tapaan kuin pelin pc-versiossakin.

Destiny 2:n uudelle konsolisukupolvelle optimoidun version on määrä ilmestyä 8. joulukuuta. Nykyisen konsoliversion omistajat saavat pelin maksutta myös uudelle konsolille.

Lähde: Bungie

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Näkökenttäsäätöjen puute on ohjainkontrollien ohella ykkössyy, miksi fps-pelit ovat mielestäni konsoleilla olleet sietämättömiä. Ei minulla ole koskaan ollut mitään pahoinvointia, mutta epämiellyttävän kapeaksi se on konsolipeleissä kutistettu. Oletettavasti tehojen säästösyistä fov on PS4:n Destinyissäkin ollut sellaista postiluukusta kurkkimista, mikä kankeiden kontrollien ohella tekee toiminnan hahmottamisesta todella vaikeaa.

Kyllä siihen tottuu ajan kanssa, mutta edelleen kun konsoli-Destinystä hyppää pc:lle, olo on kuin nilkasta olisi juuri irrotettu teräskuula ja päästä ravihevosen silmälaput.

Eli hyvä, jos next-genillä tähän saadaan vihdoin säätövaraa myös konsoleilla. Tämähän ei ole yksistään pelisuunnittelullinen ongelma, vaan liittyy myös esteettömyyteen, koska on ihmisiä, jotka ei yksinkertaisesti pysty pelaamaan näitä pelejä konsolilla pahoinvointiongelman takia.

Tässä vielä havainnollistava kuva, mikä merkitys tuolla optiolla on:
IMAGE(https://i.imgur.com/MU1Pezz.jpg)

Käyttäjän kokkobill kuva
kokkobill

Destiny2:ssa on vielä verrattatain smoothit kontrollit.

Lainaus Haerski

Näkökenttäsäätöjen puute on ohjainkontrollien ohella ykkössyy, miksi fps-pelit ovat mielestäni konsoleilla olleet sietämättömiä. Ei minulla ole koskaan ollut mitään pahoinvointia, mutta epämiellyttävän kapeaksi se on konsolipeleissä kutistettu. Oletettavasti tehojen säästösyistä fov on PS4:n Destinyissäkin ollut sellaista postiluukusta kurkkimista, mikä kankeiden kontrollien ohella tekee toiminnan hahmottamisesta todella vaikeaa.

Kyllä siihen tottuu ajan kanssa, mutta edelleen kun konsoli-Destinystä hyppää pc:lle, olo on kuin nilkasta olisi juuri irrotettu teräskuula ja päästä ravihevosen silmälaput.

Eli hyvä, jos next-genillä tähän saadaan vihdoin säätövaraa myös konsoleilla. Tämähän ei ole yksistään pelisuunnittelullinen ongelma, vaan liittyy myös esteettömyyteen, koska on ihmisiä, jotka ei yksinkertaisesti pysty pelaamaan näitä pelejä konsolilla pahoinvointiongelman takia.

Tässä vielä havainnollistava kuva, mikä merkitys tuolla optiolla on:
[img]https://i.imgur.com/MU1Pezz.jpg[/img]

Käyttäjän Audiovarmennus kuva
Audiovarmennus

Fovi on yksi konsolifpsn tappaja. Monet perustelee katseluetäisyydellä televisioon mutta sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Hienoa jos säätövaraa saisi muihinkin peleihin jatkossa. Elättelen toivoa lähinnä siksi että ruudunpäivityksen priorisoinnillekin on jo annettu vihreää valoa.

Käyttäjän wlizer kuva
wlizer

sille on tietty syy miksi fov on konsoleilla "matala" koska tähtäys on paljon huterampaa niin osumispisteiden pitää olla lähempänä asetta

Käyttäjän markusbob kuva
markusbob
Lainaus wlizer

sille on tietty syy miksi fov on konsoleilla "matala" koska tähtäys on paljon huterampaa niin osumispisteiden pitää olla lähempänä asetta

Häh?

Käyttäjän Kornholic kuva
Kornholic
Lainaus Haerski

Kyllä siihen tottuu ajan kanssa, mutta edelleen kun konsoli-Destinystä hyppää pc:lle, olo on kuin nilkasta olisi juuri irrotettu teräskuula ja päästä ravihevosen silmälaput.

Eroa korostaa varmasti kaikista eniten se, että Destinyn ohjaamisesta on onnistuttu tekemään aivan uskomattoman kankeaa konsoleilla.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus Kornholic

Eroa korostaa varmasti kaikista eniten se, että Destinyn ohjaamisesta on onnistuttu tekemään aivan uskomattoman kankeaa konsoleilla.

Varmasti, ja lisäksi vielä se että pelissä useampikin vihollistyyppi pyrkii aktiivisesti iholle. Lähietäisyydeltä niiden perässä on kaikkein vaikein pysyä.

Nostoja