Tekken 7:n salat paljastuvat hiljalleen – kosolti pelikuvaa jo nähtävillä / Uutiset / pelaaja.fi

Tekken 7:n salat paljastuvat hiljalleen – kosolti pelikuvaa jo nähtävillä

4.10.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
11

Bandai Namco on aloittanut kuluvalla viikolla Tekken 7:n yleisötestaukset japanilaisissa kolikkopelihalleissa. Pelattavissa oleva versio pelistä on vielä keskeneräinen, mutta sen myötä julkisuuteen on päässyt silti jo kourallisen verran uusia yksityiskohtia pelin saloista.

Mekaniikkojen osalta Tekken 7 on esittelemässä sarjaan nyt sekä uudet Rage Art- että myös Power Crush -nimiset kokonaisuudet. Rage Artit ovat taistelijoiden elinvoiman huvetessa aktivoituvia liikkeitä, joilla pelaajille pyritään tarjoamaan uusia mahdollisuuksia kääntää tappioasema voitoksi. Power Crushit sen sijaan ovat uusia voimakkaita erikoisiskuja, joiden animaatio ei keskeydy, vaikka vastustaja löisikin liikettä tekevää hahmoa kesken iskun. Animaation jatkumisesta huolimatta Power Crush -liikkeen tekevä hahmo ottaa kuitenkin kaikista vastaanottamistaan iskuista normaaliin malliin vahinkoa.

Japanissa testattavissa oleva Tekken 7 -versio on varustettu kaikkiaan 18 hahmolla, joista kaksi, Claudio ja Katarina, ovat uusia. Ohesta löytyvästä YouTube-käyttäjä Abdul-Ghaffar Allafin pelikuvaryppäämästä heidät molemmat voi nähdä jo toiminnassa.

Muut pelattavat hahmot ovat olleet Kazuya, Heihachi, Lars, Asuka, Lili, Alisa, Paul, Law, Xiaoyu, King, Dragunov, Bryan, Leo, Feng, Steve ja Hwoarang. Jo testiversioiden myötä on selvinnyt, että hahmoille annettavat erinäiset asusteet ja varusteet ovat edelleen myös osa Tekkeniä.

Vielä kuluvalla viikolla Bandai Namcon on ollut tarkoitus järjestää omia virallisia Tekken 7 -lähetyksiä japanilaisen NicoNico-palvelun kautta. Pelikuvan ulkoasusta kiinnostuneille Tekken-tuottaja Katsuhiro Harada onkin jo ehtinyt toteamaan, että testiversioiden visuaalinen suorituskyky edustaa noin 60 prosenttia siitä, mitä Bandai Namco tavoittelee pelillä.

Alustojen osalta Tekken 7 on varsinaisesti vahvistettu vasta vain kolikkopelihalleihin. Oletettavasti ainakin uuden sukupolven konsolit ovat myös saamassa kuitenkin pelin vielä aikanaan.

Lähde: Bandai NamcoShoryuken, Avoiding the PuddleGematsu, Polygon, Katsuhiro Harada (Twitter)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Speedy kuva
Speedy

Power crushit kuulostaa jotenkin hölmöltä jos niitä ei voi keskeyttää mitenkään mut silti voi normisti hakata vastustajaa ja siltä menee energiaa. No täytyy kattoo miten ne toteutetaan.

Käyttäjän Jester kuva
Jester

Peli näyttää todella hyvältä jopa näin kuvattuna.

Katarina näytti todelta epäturvalliselta hahmolta. Se Kazuyan möykytys nyt ei siinä nyt ratkaissut mitään. Mut kauheen ilmavia liikkeitä. Kaikki hyppely on hirveän vaarallista yleensä, senkun vastustaja lyö kerran ja sinä olet vastustajan jugglessa sen jälkeen.

Claudion liikkeitä kun katseli, niin sehän näytti ihan Miguelilta. Ja tekee ilmeisesti Rage Art tossa videossa. Aika stoppaa ja sit zoomataan toiseen hahmoon. Näytti tosi törkeeltä. Suoraan Soul Calibur 5 copy/paste erikoisliike paskaa ja ei vaan sovi mitenkään Tekkeniin.

Lopuksi Tekken 6 tullut bound systeemi puuttuu. Aika jännä veto.

Käyttäjän SuperNiiku kuva
SuperNiiku

Harmillista jos bound-systeemi puuttuu. Itse tykkäsin siitä vaikka se ilmeisesti kiehuttikin joitakuita pelaajia kun juggletusta pystyi vaan jatkamaan loputtomiin... Claudio näyttää tosiaan astelleen ihan väärään peliin, tuli välittömästi Soul Calibur-design mieleen. Hahmoanimaatioita voisi mielestäni joskus vaihtaakin, toivottavasti konsoliversioon tulee uusia juttuja. Eihän tästä pelihalliversiosta nyt voi paljoa lähteä sanomaan, mutta toiveeni ovat korkealla. Mielestäni hahmojen ulkomuoto myös näytti jotenkin hassulta TTT2:ssa, pidin enemmän kutosen ulkoasusta. Toivottavasti ei nyt vaan copy pasteteta samoja kuin edellisessä. Ja hahmojen vaatteet sais jo vaihtua vaikka kustomointimahdollisuus löytyisikin...

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Ei olisi Tekkeniin tarvinnut Street Fighterista ja Mortal Kombatista tuttuja "ai otat selkään super moovseja", nuo on aina ärsyttänyt tappelupeleissä eniten ja kaveriporukalla pelatessa onkin monesti sovittu, että niitä ei käytetä. Tästä syystä yleensä päädytään pelaamaan nimenomaan Tekkeniä, kun siinä ei tuollaista bs:ää ole ollut, mutta vissiin aika syövätä tämäkin sarja niillä.

Käyttäjän Toreador kuva
Toreador
Lainaus käyttäjältä Jester

Peli näyttää todella hyvältä jopa näin kuvattuna.

Katarina näytti todelta epäturvalliselta hahmolta. Se Kazuyan möykytys nyt ei siinä nyt ratkaissut mitään. Mut kauheen ilmavia liikkeitä. Kaikki hyppely on hirveän vaarallista yleensä, senkun vastustaja lyö kerran ja sinä olet vastustajan jugglessa sen jälkeen.

Claudion liikkeitä kun katseli, niin sehän näytti ihan Miguelilta. Ja tekee ilmeisesti Rage Art tossa videossa. Aika stoppaa ja sit zoomataan toiseen hahmoon. Näytti tosi törkeeltä. Suoraan Soul Calibur 5 copy/paste erikoisliike paskaa ja ei vaan sovi mitenkään Tekkeniin.

Lopuksi Tekken 6 tullut bound systeemi puuttuu. Aika jännä veto.

Tekken ei kyllä millään pelisarjansa osalla tule ikinä päihittämään Soul Calibureja

Käyttäjän BlueShell kuva
BlueShell

Kannattaa huomata että vaikka bound-systeemi ei olekkaan mukana samanlaisena kuin ennen, mukana on jonkin sortin uusi systeemi joka muistuttaa boundia aika paljon. Tuossa Claudio vs Law -videossa kohdassa 1:52. Hahmo näyttää lentävän niskoilleen vähän samalla tavalla kuin boundissa ja antaa jatkaa comboa sen jälkeen.

Käyttäjän Jester kuva
Jester
Lainaus käyttäjältä Toreador

Tekken ei kyllä millään pelisarjansa osalla tule ikinä päihittämään Soul Calibureja

Tekken ei ole pudottanut sitten T2 jälkeen hahmoja pois. Soukka 5 jätettiin suurinosa hahmoista pois ja pistettiin paskat mirrorit tilalle. Koska alkuperäiset hahmot oli liian "vanhat". LOL. Silti jätettiin Ivy tapainen lutka ja moni muu hahmo suoraan ekasta pelistä. Minulle vähiten pelattu osa ja mietein vahvasti ostanko edes koko peliä.

F2P Soukka oli taas askel oikeeseen suuntaan hahmojen puolesta. Kattotaan millainen Soukka 6 on.

Siinä missä Tekken voittaa muut, on että Tekken tag 2 voi kaverin kanssa pelata co-op netissä. Tätä saisi muutkin kopioda. Doa:sta tuo pair play perinteisesti löytyy ainakin offlines.

Käyttäjän Shunichiro kuva
Shunichiro

Näyttää todella hyvältä, juuri siltä miltä Tekkenin pitääkin. Ei ole lähdetty keksimään pyörää uudestaan vaan tehdään sitä samaa taattua laatua, mutta (toivottavasti) entistäkin paremmin. Tiedä sitten niistä erikoisliikkeistä, miten ne istuvat Tekkenin pelattavuuteen, mutta ei olla turhan pessimistisiä niiden suhteen. Asuka-fanina lisään vielä sen, että tekisi mieli sanoa "nami nami!", vaikka videolla tytön pelaajan sukkasikin!

Käyttäjän gurgi kuva
gurgi
Lainaus käyttäjältä Jester

Siinä missä Tekken voittaa muut, on että Tekken tag 2 voi kaverin kanssa pelata co-op netissä. Tätä saisi muutkin kopioda. Doa:sta tuo pair play perinteisesti löytyy ainakin offlines.

Ei taida Mortal Kombat 9 olla tuttu peli? MK voittaa Tekkenit yms. kaikessa.

Käyttäjän BlueShell kuva
BlueShell
Lainaus käyttäjältä Toreador

Tekken ei kyllä millään pelisarjansa osalla tule ikinä päihittämään Soul Calibureja

Lainaus Gurgi

Ei taida Mortal Kombat 9 olla tuttu peli? MK voittaa Tekkenit yms. kaikessa.

Mielenkiintoista, kiva kun kerroitte nämä meille vääräuskoisille. Mutta joo, tällaiset kommentit on aika lapsellisia että aletaan vaan huutelemaan "peli X on aina ja ikuisesti paree ku peli Y, ja sillä selvä!!" ilman mitään perusteluita. Asioista saa ja pitääkin olla eri mieltä, mutta tällaiset kommentit ei kyllä vie keskustelua mihinkään suuntaan.

Nostoja