The Divisionin pc-beetatestaajat täysin huijareiden armoilla / Uutiset / pelaaja.fi

The Divisionin pc-beetatestaajat täysin huijareiden armoilla

1.02.2016 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
8
The Divisionin pc-beetatestaajat täysin huijareiden armoilla

Beetavaiheeseensa edenneen Tom Clancy's The Divisionin suunnalta kuuluu kummia.

Ilmeisesti pelin pc-beetaversiota ei ole varusteltu minkäänlaisella huijauksenestojärjestelmällä, minkä ansiosta kunniallisia kansalaisia kiusaavat jos jonkinmoiset huiputtajat. Peli säilyttää kunkin pelaajan hahmotietoja heidän omilla koneillaan, ja huonosti harkittua järjestelmää hyväksikäyttämällä itselleen on mahdollista taikoa muun muassa loputtomien ammusvarastojen ja pohjattomien terveyspisteiden kaltaisia etuja, jotka tulevat verkkoräiskinnän tuoksinnassa todella tarpeeseen.

Ubisofti painottaa myös omasta puolestaan, ettei kyse ei The Divisionin kohdalla todellisesta, ulkopuolisia työkaluja vaatimasta hakkeroinnista, vaan epärehelliset pelaajat näyttäisivät löytäneen heikkouksia pelistä itsestään. Valmis tuotos tulee kuitenkin käsittelemään huijareita rautaisemmin nyrkein.

– Kehittäjätiimi työskentelee näiden ongelmien parissa parhaillaan, Ubisoftin yhteisövastaava Natchai Stappers vakuutti eilen pelin keskustelufoorumilla.

Pelin beetatestiä on pidennetty vuorokaudella valtavan suosion takia, ja palvelimet sulkeutuvat näillä näkymin vasta huomenna noin yhdeltä iltapäivällä Suomen aikaa.

Tom Clancy's The Division ilmestyy PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle 8. maaliskuuta. Sen laitevaatimukset voi katsastaa täältä.

Lähde: RedditVG247, GameSpot

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Tehtävien sunittelijat taitanu juuttua jonnekkin 2000 luvun alkuun kun niin huonosti on tehty ne

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Miltäpä peli vaikuttaa tähän mennessä? Onko sitä mitä pelkäänkin: geneeristä samoilua ja räiskintää?

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä zappah

Miltäpä peli vaikuttaa tähän mennessä? Onko sitä mitä pelkäänkin: geneeristä samoilua ja räiskintää?

Enemmänkin MMO tai perinteinen RPG ihan tyydyttävällä ammuskelulla, kunhan hyväksyy faktan, että se ei ole yksi luoti tappaa tyylinen kokemus. Samoilua on paljon, niinkuin muissakin roolipeleissä. Itse olen positiivisella mielellä, koska kyseessä ei ole vain geneerinen kolmannen persoonan cover shooteri. Ainut mikä huolettaa on pelin pitkäikäisyys, onko tarpeeksi sisältöä, varsinkin julkaisussa.

Käyttäjän Core kuva
Core
Lainaus käyttäjältä zappah

Miltäpä peli vaikuttaa tähän mennessä? Onko sitä mitä pelkäänkin: geneeristä samoilua ja räiskintää?

En pelannut nyt tässä betassa koska työkiireet ja ajattelin sisällön olevan samaa mitä Onen alphatestissä jo oli, mutta itelle jäi tosta alphatestistä tosi hyvä fiilis ja peli menee melko varmasti ostoon kyllä. Minecraft, Rust ja todennäköisesti No Man's Sky tulevat olemaan "geneeristä samoilua", mutta tässä on ihan hyvin rakennetta tehtävien muodossa, mutta myös ihan samoiluakin saa harrastaa ja se on aika mielekästäkin resurssien keräilyä (alphassa vaan niitä ei pystynyt ihan hirveesti hyödyntää lukittujen ominaisuuksien takia).

Mutta artikkelin aihepiiri on yksi syy, miksi minä olen alentanut itseni PC Master Racesta console peasantiksi. Division pyörisi varmasti tällä PC:lläkin kivasti, mutta konsolilla ei oikeastaan ole tätä huijarimurhettakaan läheskään samalla tavalla, jos ollenkaan. Jo siksi olen valmis luopumaan silmäkarkista :P

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus käyttäjältä zappah

Miltäpä peli vaikuttaa tähän mennessä? Onko sitä mitä pelkäänkin: geneeristä samoilua ja räiskintää?

Suurin osa tehtävistä on vain tapaa tietty määrä vihollisia ja kun tuo ampuminenkin on aika huonosti toteutettu niin ei paljoo nappaa tämä peli

Käyttäjän Kukko kuva
Kukko

Olisivat edes odottaneet koko versioon, ennen kuin aloittavat tämän hölmöilyn.

Käyttäjän Tahvo619 kuva
Tahvo619

Petyin DayZ kopio ganster botteja vastaan

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus käyttäjältä frozen

Suurin osa tehtävistä on vain tapaa tietty määrä vihollisia ja kun tuo ampuminenkin on aika huonosti toteutettu niin ei paljoo nappaa tämä peli

Tätä oikeastaan pelkäsinkin sekä tarkoitin geneerisellä samoilulla, mikä on kyllä kieltämättä harvinaisen huono termi kun se ei kuvaa tarkoittamaani asiaa yhtään mitenkään. Lähinnä meinasin sellaista itsensätoistavuutta tyyliin MGS V sivutehtävät ja ilmeisesti koko Destiny. Jälkimmäisestä porukkaa ilmeisesti silti pitää (toki MGS V:stäkin mutta ilmeisesti enemmistö samaa mieltä sivutehtävien toistosta) mutta itse en halua grindata. En myöskään jaksa tehdä samaa kaavaa loputtomiin, ellei se ole hyvin piilotettu. Witcher 3 oli (rankasti kärjistäen) alusta loppuun "mene, taistele ja tule takaisin"-tehtäviä naamioituna muuksi ja se on ehkä paras peli ikinä.

Tosin aika moni tässä kehuikin peliä, joten en minä vielä peliä listoiltani pudota.