The Elder Scrolls Onlinen luova voima lähti Borderlands-kehittäjän matkaan (päivitetty) / Uutiset / pelaaja.fi

The Elder Scrolls Onlinen luova voima lähti Borderlands-kehittäjän matkaan (päivitetty)

29.06.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
3

The Elder Scrolls Onlinen luovana vetäjänä toiminut Paul Sage on jättänyt peliä työstäneen Zenimax Online Studiosin. Sagen LinkedIn-profiilin perusteella mies hoitelee luovan johtajan hommia jatkossa Gearboxin riveissä.

Sage on toinen varsin nimekäs The Elder Scrolls Onlinen tänä vuonna jättänyt kehittäjä. Huhtikuussa myös sen pelattavuuspuolen pääsuunnittelija Nicholas Konkle lähti etsimään uusia haasteita loikkaamalla League of Legends -kehittäjä Riot Gamesin juokkoihin.

Tieto Sagen lähdöstä on tullut julki noin kolme viikkoa The Elder Scrolls Onlinen konsolijulkaisun jälkeen. Vielä varmaa ei ole, minkälaisen projektin parissa hän tulee työskentelemään Gearboxilla. Tällä hetkellä tiedossa on, että Gearbox viimeistelee parhaillaan tulevana talvena saapuvaa Battleborn-peliään, minkä ohella se on kasannut tiimiä Borderlands 3:n kehitystä varten.

Sagen kehitysura on ollut tähän mennessä hyvin MMO-täyteinen. Myös ennen The Elder Scrolls Onlinen parissa työskentelyä mies on ehtinyt urallaan vaikuttaa esimerkiksi Ultima Onlinen ja Tabula Rasan parissa.

Päivitys kello 19.10: Pelin virallisilla foorumeilla Zenimax Online Studiosin edustaja on vakuutellut, että The Elder Scrolls Online on Sagen lähdöstä huolimatta edelleen hyvissä käsissä. Hänen työnsä tulee jatkossa hoitamaan Rich Lambert, joka toimi aiemmin pelin johtavana sisältösuunnittelijana. Häneltä löytyy kokemusta myös esimerkiksi The Elder Scrolls IV: Oblivionin parista.

Lähde: Paul Sage (LinkedIn), Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän -raffision- kuva
-raffision-

Hyvä ! En olisi halunnukkaan että joku hätähousu olisi siellä kiukuttelemassa dollarin kiilto silmissä, The Elder Scrolls Online oli muutenkin sieluton peli..

Käyttäjän Rokkijani kuva
Rokkijani

Minulle taas ehkä vuoden kovimpia ollut. Helkatin hauskaa ollu.

Käyttäjän TheCpp0 kuva
TheCpp0 (ei varmistettu)

Emmää tuota marmatusta TESOsta vieläkään ymmärrä. Alku oli kyllä vaikea koska bugeja oli ihan saatanan paljon, mutta kokeilin uudestaan vuotta myöhemmin ja en keksinyt mitään valituksen aihetta. Ymmärrän kyllä että se ei kaikkiin iske, mutta ei se kyllä huono ole mitenkään päin.

Nostoja