
Pitkän kiusoittelun jälkeen The Elder Scrolls V: Skyrimin Nintendo Switch -versio on saanut julkaisupäivän. Vapaaehtoisella liikkeentunnistuksella ja muutamilla Nintendo-aiheisilla esineillä varustettu fantasiaseikkailuklassikko saadaan Eurooppaan 17. marraskuuta
Skyrim ei ole myöskään enää peli, jonka Bethesdan tiedetään tuovan Switchille. Vielä myöhemmin tänä vuonna konsolilla tuodaan nimittäin sille sovitettu versio Doomista. Ensi vuoden puolella vuorostaan Wolfenstein II: The New Colossus saa sekin loistaa Switchilla.
Doomin Switch-versiosta annettujen ensitietojen perusteella tulossa on periaatteessa sama peli, joka on nähty jo pc:llä, Xbox Onella ja PlayStation 4:llä. Merkittävin ero sen muihin versioihin löytyneekin Switch-räiskeen teknisestä puolesta.
Päivitys kello 14:00: Engadget-sivuston saamien tietojen mukaan Switchin Doom on muuten sama peli kuin muilla alustoilla, mitä nyt SnapMap-ominaisuutta siitä ei löydy. Fyysisesti peliä jaetaan niin, että sen yksinpeli löytyy valmiiksi pelikortilta, kun taas moninpeli täytyy ladata veloituksetta erikseen.
Kommentit
Justiinsa katsastin että PC versio Doomista vie sen kevyet 67 gigaa. Saa jäädä mielenkiinnolla odottamaan miten käy ja toivottavasti liiketähtäys mukana.
Ei hitsin pimpula miten siistiä. Mielenkiinnolla odotan millasen version ne tekee, Doomihan on ihan uskomattoman hyvin optimoitu ja pyörii heikommillakin vehkeillä, mutta tuo ylhäällä mainittu pelin koko tuli itelläkin mieleen. Switchin ostamista ei oo tarvinnut kyllä päivääkään katua, koko ajan yllättäviä julkistuksia ja huippuluokan pelejä paukkuu pian jo enemmän mitä raaskii ostaa.
Switch-versio tulee todennäköisesti olemaan rajusti pakattu, eli mukavia latausaikoja ja suttuisempia art assetteja tiedossa. Eli ei mitään uutta.
Todella hienoa että Bethesda on tosissaan tukemassa Switchiä! Capcomin perseily taas on yllättänyt. Tuo Joy-Conien liikeohjaushan on ihan loistava FPS peleihin ja saa nähdä käytetäänkö tuota HD rumblea kuinka DOOM:ssa ja Wolfensteinissa. Loppuvuoden ja alkuvuoden Switchin pelitarjonnassa on itselle todella monta hankinnan arvoista peliä ettei aika ja varallisuus niihin riitä. Näyttää todella hyvältä.
Juurikin näin, mutta on se nyt silti aika pieni ihme jos ne onnistuu tekeen kohtuullisen laadukkaan version jota voi reissussa pelata ja switchin omat gimmickit päälle.
Tekstuurien tarkkuus tuskin tulee olemaan lähelläkään pc:llä nähtyjä + mahdollisesti pc:llä peliasennus sisältää useammat tekstuurit eri tarkkuusasteissa, koska tarvitaan säätövaraa. Switch vaatii vain ne yhdet sitä varten optimoidut.
Näin olen itsekkin miettinyt. Jos olen oikein ymmärtänyt niin nuo tarkemmat tekstuurit kasvattavat pelien tallenuskokoa todella paljon ja Switchin versio varmaan pyörii korkeintaan sen 900p jotenka peli ei tule kooltaan olemaan 67 gigaa.
Oho, enpä olisi uskonut Doomia ja Wolfensteinia näkeväni Switchillä. Kiinnostavaa nähdä joudutaanko ulkoasua muokkaamaan.
Kuten varmaan muistat noin 85-syntyisenä (tjsp), Doomissa ihmeellistä oli sen kolmiulotteisuus, joka oli täysin ennennäkemätöntä. Se oli myös erittäin nopeatempoinen ja sulava ilmestys (edeltäjä oli siis Wolfenstein 3D, jota varmaan kokeilit ensin pohjille). Itse muistan miettineeni tuolloin, vuonna 1993, että alareunan aseen vaappuminen puolelta toiselle käveltäessä/juostessa oli erittäin immersiivistä. Myös Pc-piipperillä toimiva (peleissä ei aina edes ollut musiikkia) musiikki, joka oli ihan kuunneltavaa syntikkakamaa, oli todellinen täysosuma. Naapurin Soundblasterilla pelin musiikki-äänimaailma oli huikean realistinen. Kun pelissä impin tulipallo osui soltun selkään ja ne alkoivat ampua toisiaan, kuka tahansa oli aivan myyty, sillä usein tekoäly näki vain ja ainoastaan pelaajan.
Juu. Nintendo Switchin pakkausmenetelmä on aika vaikuttava. Ikävä sivuvaikutus siitä vain yleensä on paisuneet latausajat, mutta varmasti parempi ratkaisu kuin antaa pelin niellä yli puolet 128 gigatavun muistikortista.
Ja tosiaan kuten muut täällä jo mainitsivat, niin turhien tekstuurien pois jättäminen pienentää pelin kokoa jo kummasti.