
1UP:n toimittaja Matt Leone oli törmännyt Sonyn Worldwide Studioiden johtajaan, Shuhei Yoshidaan DICE-konferenssissa Las Vegasissa. Samalla hän tiedusteli odotetun The Last Guardianin tilaa.
Kuusi vuotta kehitetyn pelin on oletettu uivan syvissä vesissä ja viimeisimmän kerran hyllytyshuhut sai liikkeelle Fumito Uedan poistuminen studion palkkalistoilta.
Shuhei Yoshida vahvistaa Uedaa koskevat järjestelyt, mutta kyseessä on vain ratkaisu, joka mahdollistaa Uedan täyden keskittymisen pelin luovaan puoleen. Järjestely ei kuulemma ole vaikuttanut hierarkiaan kehitystiimin sisällä.
Ueda työskentelee yhä samassa toimistossa kuten ennenkin ja tekee pitkää päivää. Projekti etenee, mutta hitaasti.
Studio ei ole vaihtanut tavoitettaan ja The Last Guardian on edelleen tärkeä projekti, jonka kaikki haluavat nähdä valmiina. Fumiton visio vain aiheuttaa paljon ongelmia kehittäjille, joten pelin palasia joudutaan heittämään roskakoriin tai kehittää alusta asti uudelleen, mikä selvästi hidastaa valmistusmisprosessia.
Kommentit
Metal Gear Solid 4 ja Gran Turismo 5 anyone ? Kummassakin projektissa annettiin sarjan luojalle vapaat kädet ja lopputulos näkyi pitkässä kehityskaaressa ja itse pelissä. En sano, että MGS 4 olisi huono peli, mutta peli itsessään kesti ensimmäisellä kerralla itselläni noin 20 tuntia ja tästä ajasta yli puolet olivat välivideoita.
GT5 oli myös käsittääkseni jotenkin ongelmallinen ja julkaisu kesti vaikka kuinka pitkään, en tiedä kun en itse ole peliä kuin nopeasti testannut.
MGS:n parasta antia on nuo välivideot. Se on enemmän kuin peli, se on kokemus.
Totta, mutta jotain tuttua tässä on. Ettei tuolla Uedaltakin karkaa mopo käsistä.
Pystyykö noita MGS4 välivideoita skippailemaan ensimmäisellä kerralla? PS3 ollut jo vuodesta 2008 mutta jäänyt tuo MGS4 ostamatta koska haluan pelata peliä enkä katsoa tuntikaupalla välivideoita
tämän pelin tekemisessä on aika paljon samoja piirteitä mitä oli silloin duke nukem forever pelin parissa ja on ihme jos joskus tulee valmiiksi
pelistä olisi saanu tulla joku directors cut jossa olisi pätkitty ne turhat videot sieltä pois mutta muuten peli oli täyttä rautaa
Kaikki välivideot voi skipata. Tai ainakin 99%
Mielestäni kyllä pitkä kehitysaika aina näkyy jossain (grafiikka tai mekaniikka tai kenttäsuunnittelu yms), mutta ovat nuo useimmiten silti olleet hyviä pelejä...kuten juuri MGS4. ohan niitä kuitenkin tullut myös floppi pelejä liian pitkän kehityksen jälkeen, kuten Too Human.