
Tällä viikolla ilmestyneen The Witcher 3:n suorituskykyongelmiin on luvassa helpotusta, kehittäjä kertoo.
Etenkin The Witcher 3:n konsoliversioita vaivaavat ongelmat ilmenevät heikentyvänä ruudunpäivitysnopeutena sekä pelin aikana että välianimaatioissa. Kehittäjä CD Projekt REDin yhteisövastaava Marcin Momot on kertonut Twitterissä kehittäjien tiedostavan suurroolipelinsä tekniset ongelmat ja työstävän päivitystä ongelmiin.
@HX422 Yes. We are working on these.
— Marcin Momot (@Marcin360) 20. toukokuuta 2015
The Witcher 3:n pc-versio onkin saanut jo eilen toisen päivityksensä, jonka lupaillaan parantavan pelin suorituskykyä ja vakautta sekä parantavan teknisesti raskaan Nvidia Hairworks -teknologian toimintaa. Lisäksi mukana on muutamia päivityksiä The Witcher 3:n grafiikka-asetuksiin sekä korjauksia muihin pelin toimintoihin.
Päivityksen luvataan ilmestyvän konsoleille piakkoin, mutta tarkempaa aikataulua julkaisulle ei ole vielä paljastettu.
Kommentit
Olihan tämä tiedossa että Witcher III:n kaltainen järkäle on raskas raudalle ja että vikoja löytyy. Yllättävän helposti peli on kuitenkin pyörinyt, kaatumisia ei ole PS4:llä tullut yhtäkään ja framedropit eivät ole häirinneet merkittävästi. Enemmän tuo peli on yskinyt ihan perusbugien puolella, hahmo jumittelee ympäristöön ja taistelussa tuntuu että kaikki väistöt ja torjunnat eivät suostu menemään perille ja jonkunnäköistä viivettä on havaittavissa. Muuten peli on kaikkea sitä mitä odotin ja koukuttaa todella lujaa!
Itseä eniten ärsyttänyt bugi on hevosella kävelyn aikana tapahtuva nykiminen. Mutta kovempaa mentäessä se ei nyi..
Eilen jäi jumiin välikohtaukseen ensimmäisen kerran ja uudelleen käynnistämisen jälkeen yksi npc samaisessa kohtauksessa tippui maan läpi toistuvasti :D
Pientä nykimistä on näkynyt, mutta jäätävän upea peli tuo silti on. Varsinkin valaistus on 6/5.
Onko tuo hairwork hius fysiikka? Vähän sama juttu kuin Tomb Raiderissa oli ennen Ps4 ja One versioita, kun ne hius fysiikat vei tosi paljon tehoja.
Juurikin Nvidian versio Tomb Raiderin TressFX hiusfyysikasta ja vie todella paljon tehoja samaan tapaan.
Pelintekijöiden taiteellisen näkemyksen mukaan Witcher 3:n maailmassa on hurrikaani päällä 24/7. Käytössä oleva SpeedTree toolkit saa kasvillisuuden huojumaan turhan levottomasti. Toivottavasti tähän olisi tulossa joku modi tms.
Eipä ole itseä haitannut mitkään suorituskykypulmat Xonella. Kai peli on vaan muuten niin loistava, ettei tälläistä mitätöntä ongelmaa edes huomaa. Hyvä kun kusella malttaa käydä, niin kovasti maailma vie mukanansa. Ainoastaan itseä häirinnyt kartalla tuo jo koluttujen paikkojen erottaminen vielä tutkimattomista paikoista, eli vähissä on omat nipotuksen aiheet.
Itse taas tykkään tuosta melkein tauottomasta tuulen ujelluksesta ja puiden heilumisesta, se tuo mukavasti eloa maailmaan.
Löytyyhän sitä pieniä asioita, joista voisi marista, jos sellainen luonne olisin, mutta on kyllä älyttömän koukuttava ja kiehtova peli! Pelkästään joidenkin esineiden etsiminen jostain kuusesta on hauskaa ja äsken löysin jonkun tornin, mistä löytyi hirveästi kaikkea kivaa.
Ei taida olla vielä foorumin puolella ketjua Witcherille?
Digital Foundry: The Witcher 3: PS4 vs Core i3 4130/GTX 750 Ti Frame-Rate Test