Tilanne eskaloituu: tätä on luvassa Gears 5:n uusitussa moninpelitilassa / Uutiset / pelaaja.fi

Tilanne eskaloituu: tätä on luvassa Gears 5:n uusitussa moninpelitilassa

8.07.2019 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
4

Parin kuukauden päässä häämöttävästä Gears 5:stä on saatu lisätietoa videon muodossa.

The Coalitionin työstämää räiskintäpeliä esitellään uudistetun Escalation-pelitilan osalta tuoreella videolla. Gears of War 4:ssä pelisarjaan lisättyä Escalationia kuvaillaan pelisarjan intensiivisimmäksi kilpailulliseksi pelitilaksi, mutta uusi osa tuo mukanaan merkittäviä uudistuksia. Uudistusten tavoitteena on korostaa tiimityöskentelyn merkitystä pelitilassa, jossa kaksi viisihenkistä tiimiä kilpailee taistelukentän kolmen kiintopisteen hallinnasta. Uudistusten yksityiskohtiin voi paneutua tarkemmin alla näkyvän videon välityksellä.

Gears 5 julkaistaan pc:lle ja Xbox Onelle 10.9. Game Pass -tilaajat voivat tutustua peliin jo 19. heinäkuuta käynnistyvässä teknisessä testissä.

Lähde: The Coalition

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Queen myrrah tossa kuvassa ?

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Escalation on ehkä ärsyttävimpiä ja paskimpia pelimuotoja mitä pelisarja tietää. Capture the Leader takaisin!

Ikävä kyllä suurin osa tuntuu pelaavan joko escalationia tai perus deathmatchia. Dodgeball oli myös yllättävän hyvä ja Guardian, joka on lähellä CtL:ää, oli myös varsin jees. Harmi että massa ei noita pelaa vaan keskittyy enemmän pariin pelimuotoon. Perusmuotoinen King of the Hill on myös paljon parempi kuin escalation.

Beast-modekin oli Judgmentissa sen verran ok, että sen voisin ottaa myös takaisin. Oli parempi kuin uudet Horde-tilat, jotka vesitetty typerillä vihollisten leveleillä sen sijaan, että tulisi yksinkertaisesti enemmän tai pahempia vihollisia, eli niitä isompia örmöjä. Tosin niitäkin on vähennetty kun boomerit on käytännössä kokonaan deletöity. Judgmentista eteenpäin on viholliset olleet paljon paskempia nekin. Sentään ollaan oikealla tiellä kun saatiin neloseen taas locustit (niitä ne kuitenkin on) takaisin.

Lainaus frozen

Queen myrrah tossa kuvassa ?

Niinhän se on ja kuvakin on jo pitkään ollut tiedossa.

Käyttäjän janneus kuva
janneus
Lainaus zappah

Escalation on ehkä ärsyttävimpiä ja paskimpia pelimuotoja mitä pelisarja tietää.

Miksi? Perustelu kiitos. Itsellä täysin päinvastaiset kokemukset aiheesta. Todella mielenkiintoinen objective pelimuoto, missä tilanne voi kääntyä ympäri minä hetkenä hyvänsä. Mahdollisuus valita oma spawni alun muodostelmasta sen mukaan mihin aikoi erän alettua suunnata. Myös aseiden karttaan laittaminen tai pois ottaminen oman tiimin vahvuuksien mukaan oli hieno ominaisuus.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus janneus

Miksi? Perustelu kiitos. Itsellä täysin päinvastaiset kokemukset aiheesta. Todella mielenkiintoinen objective pelimuoto, missä tilanne voi kääntyä ympäri minä hetkenä hyvänsä. Mahdollisuus valita oma spawni alun muodostelmasta sen mukaan mihin aikoi erän alettua suunnata. Myös aseiden karttaan laittaminen tai pois ottaminen oman tiimin vahvuuksien mukaan oli hieno ominaisuus.

Lähinnä mielipide kuten sinullakin.

Yksi isoin syy tosin lienee se, että pelimuoto kestää ihan liian kauan. Jos vastassa on ylivoimainen tai alivoimainen tiimi, niin tylsää pelailla sitten siinä tilanteessa ne pakolliset erätkin kun taas sama tilanne muissa pelimuodoissa on äkkiä ohi ja tiimit menee uusiksi (ainakin jos ei molemmilla puolella ole täydet partyt tms).

Pidän myös enemmän pelimuodoista/kentistä/jne, jotka voi oppia eikä niin, että "jaha, nyt sinne laitettiinkin tämä ja tuo ase tuonne ja tänne". Gears on ollut itselle se "go to"-peli silloin kun on halunnut nimenomaan sellaista "kaikki lähtee samasta tilanteesta ja tietää mitä on luvassa"-peli. Tämä rikkoo sen täysin antamalla vapauksia. Moni siitä ilmeisesti pitää mutta itse en. Tämä vapaus tuo pelin myös lähemmäs battle royalien randomiutta ja se on suunta, jota en itse peliltä toivo.

Mielenkiintoisia nämä muutokset toki on, esim. spawnaukset kikkailun suhteen mutta jo pelkkä escalationin nimi aiheuttaa itsessä huokailuja. Ei vain jaksa. Mukavampi pelata lyhyempiä matseja ja jos sitä alueiden hallintaa haluaa, niin voi pelata peruspelimuotoa eli King of the Hilliä.

Ei minulla mitään absoluuttista perustelua tai todisteita escalationin huonoudesta ole tietenkään, sillä pohjimmiltaan se on vain mielipide. Nuo ylläolevat seikat kuitenkin tuli äkkiseltään mieleen.

Toisaalta Dodgeball taas iski itseeni, jossa siis perinteisiä spawneja ei ole, vaan tappamalla vastustajan saa oman tyypin peliin takaisin. Kiva systeemi, jota jaksaisi pelaillakin mutta sitäkään ei nelosessa kauheasti enää pelaa kukaan. Tämä pelimuoto ei kuitenkaan peruspeliä muuta muuten mihinkään, joten ehkä siksi omalla kohdalla toimiikin.