Vuodenvaihteen tienoilla Tomb Raider -kehittäjä Crystal Dynamicsin jättänyt peliohjaaja Brian Horton näyttää saaneen korvaajan. Viimeisimpien joukossa studioon on liittynyt nyt pelialalla noin 20 vuotta vaikuttanut Ian Milham, jonka on määrä toimia juurikin ohjaajan hommissa Tomb Raider -sarjan sisällä.

Toistaiseksi Milham tunnetaan parhaiten Dead Space -sarjan taidevastaavana. Pelisarjaa kehittäneeltä Visceral Gamesilta käsin hän on auttanut toki myös niin Battlefield 4:n kuin Battlefield Hardlinenkin työstössä ja ehtipä hän aikoinaan tehdä töitä myös hajanaisten Tähtien sota -pelien, kuten Obi-Wanin ja Bounty Hunterin, parissa LucasArtsilla työskennellessään.

– Ian yksi niitä harvinaisia veteraaneja, jotka tuovat peliruudulla luovuuden, taiteellisuuden ja intohimon yhteen erinomaisuuden kanssa. Hän edustaa samaa perimää kuin mistä Crystal Dynamics on rakentanut itsensä viimeisimpien vuosian ajan, studion johtojäsen Scot Amos hehkuttaa.

Viimeisin markkinoille saatu Tomb Raider -peli on ollut toistaiseksi vain pc:lle ja Xboxeille saatu Rise of the Tomb Raider. Peli saapuu PlayStation 4:lle loppuvuodesta saaden samalla myös uutta sisältöä.

Lähde: Tomb Raider Tumblr

Lisää luettavaa