Torment: Tides of Numenera taipui vuoropohjaisiin taisteluihin

Joukkorahoitetun Torment: Tides of Numeneran tukijat eivät osanneet päättää vuoropohjaisten ja tosiaikaisten taisteluiden välillä, mutta kehittäjät osasivat.

9.12.2013 07:49

inXile Entertainmentin Torment: Tides of Numenera -roolipelin taistelut käydään vuoropohjaisella mallilla, kehittäjät ovat paljastaneet viimeisimmässä Kickstarter-päivityksessään.

Yli neljän miljoonan dollarin joukkorahoituspotin keränneen pelin tukijat pääsivät äänestämään vuoropohjaisten ja tosiaikaisten taisteluiden välillä, mutta yli 15 000 äänestä ja 2 000 pelin keskustelualueelle jätetystä kommentista huolimatta selvää voittajaa ei löytynyt. 7 267 ääntä keränneet vuoropohjaiset taistelut olivat suositumpia hieman yli 200 äänen marginaalilla. inXile päätyi kuitenkin tuomitsemaan ratkaisun tasapeliksi, sillä leirien väliin jääneitä äänestäjiä oli yli kolminkertainen määrä eroon nähden.

Kehittäjät kallistuivat vuoropohjaisten taisteluiden kannalle, koska heidän mielestään järjestelmä sopii paremmin pelissä haettuun monipuoliseen taktikointiin. Kickstarter-alustalla julkaistun viestin mukaan vuoropohjaiset taistelut sallivat myös kerronnallisten elementtien liittämisen taisteluihin tosiaikaista järjestelmää paremmin. Viestissä inXile vastaa myös tosiaikaisia taisteluita keskustelualueella tukeneiden käyttäjien huolenaiheisiin, ja vakuuttaa heidän nauttivan Tides of Numeneran taisteluista vuoropohjaisuudesta huolimatta.

Torment: Tides of Numeneran odotetaan ilmestyvän Windowsille, Linuxille ja OS X:lle vuoden 2015 aikana.

Lähde: Kickstarter

Lisää luettavaa