Torment: Tides of Numenera taipui vuoropohjaisiin taisteluihin / Uutiset / pelaaja.fi

Torment: Tides of Numenera taipui vuoropohjaisiin taisteluihin

9.12.2013 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
7
Torment: Tides of Numenera taipui vuoropohjaisiin taisteluihin

inXile Entertainmentin Torment: Tides of Numenera -roolipelin taistelut käydään vuoropohjaisella mallilla, kehittäjät ovat paljastaneet viimeisimmässä Kickstarter-päivityksessään.

Yli neljän miljoonan dollarin joukkorahoituspotin keränneen pelin tukijat pääsivät äänestämään vuoropohjaisten ja tosiaikaisten taisteluiden välillä, mutta yli 15 000 äänestä ja 2 000 pelin keskustelualueelle jätetystä kommentista huolimatta selvää voittajaa ei löytynyt. 7 267 ääntä keränneet vuoropohjaiset taistelut olivat suositumpia hieman yli 200 äänen marginaalilla. inXile päätyi kuitenkin tuomitsemaan ratkaisun tasapeliksi, sillä leirien väliin jääneitä äänestäjiä oli yli kolminkertainen määrä eroon nähden.

Kehittäjät kallistuivat vuoropohjaisten taisteluiden kannalle, koska heidän mielestään järjestelmä sopii paremmin pelissä haettuun monipuoliseen taktikointiin. Kickstarter-alustalla julkaistun viestin mukaan vuoropohjaiset taistelut sallivat myös kerronnallisten elementtien liittämisen taisteluihin tosiaikaista järjestelmää paremmin. Viestissä inXile vastaa myös tosiaikaisia taisteluita keskustelualueella tukeneiden käyttäjien huolenaiheisiin, ja vakuuttaa heidän nauttivan Tides of Numeneran taisteluista vuoropohjaisuudesta huolimatta.

Torment: Tides of Numeneran odotetaan ilmestyvän Windowsille, Linuxille ja OS X:lle vuoden 2015 aikana.

Lähde: Kickstarter

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Demppa kuva
Demppa

Erinomainen juttu. Kyllähän sitä isometriseen roolipeliin aina vuoropohjaisuus paremmin sopii.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

ihan hyvin baldurs gate peleissä on realtime+pausella pärjänny

Käyttäjän Manager kuva
Manager

Hyvä juttu että vuoropohjaisuutta tuetaan. Vuoropohjaisuuden takia tämän pelin kehitystä pitääkin alkaa seuraamaan.

Käyttäjän jani kuva
jani

Hieman odotin, että Real-Time/Pausella tämä peli olisi edennyt.

Käyttäjän Demppa kuva
Demppa

Pärjättiin juu pausella Baldurin Porteissakin, mutta vuoropohjaisuus tuo silti asteen enemmän taktisuutta mukaan, joka on aina hyvä juttu.

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

Hienoa, ehkä maailmassa on sittenkin vielä toivoa! Olisi Baldur's Gate -tyylinenkin taistelu kelvannut, mutta ei se vuoropohjaiselle systeemille pärjää mitenkään.

Käyttäjän Heiska kuva
Heiska
Lainaus käyttäjältä JNyknn

Hienoa, ehkä maailmassa on sittenkin vielä toivoa! Olisi Baldur's Gate -tyylinenkin taistelu kelvannut, mutta ei se vuoropohjaiselle systeemille pärjää mitenkään.

Riippuu vuoropohjaisesta taistelusta.
Kyllä Baldurit hakkaa vanhat Falloutit, Final Fantasyt ja nykyisen X-Comin ihan miten vain.
Eriasia tietenkin kun mennään vanhan Jagged Alliancen tyyliseen, nykyistä X-Comia syvällisempään vuoropohjaiseen strategiaan.