Kaksi päivää sitten uutisoimme siitä, miten Assassin’s Creed: Unityn tuottaja Vincent Pontbriand olisi sanonut pelin Xbox One- kuin PS4-versioiden olevan 30fps/900p-kuvatarkkuudessa, jotta vältyttäisiin konsoleiden väliseltä sapelinkalistelulta.

Nyt Ubisoftin virallisessa blogissa Pontbriand kertoo, miten hänen sanomisensa on ymmärretty väärin. Pontbriandin mukaan peliä on työstetty neljän vuoden ajan ja he olisivat hulluja, mikäli eivät valjastaisi konetehoja hyväkseen niin täydellisesti kuin vain voivat.

”Sanavalintani oli kömpelö, ja olen pahoillani aiheuttamastani kohusta”, Pontbriand kertoo.

”Ymmärrämme kyllä, että 1080p/60fps-kuvatarkkuus on monille pelaajille tärkeä asia. Paransimme Assassin’s Creed IV: Black Flagin resoluutiota PS4:llä julkaisun jälkeen noihin maagisiin lukemiin. Tällä kertaa päätimme tehdä mahdollisimman toimivan pelikokonaisuuden. Emme halunneet tehdä kompromisseja pelin suhteen. Minkä pikseleiden puutteessa häviää, sen pelikokemuksen parantamisessa voittaa”, hän jatkaa.

Lähde: Eurogamer.

Lisää luettavaa